Čeští spotřebitelé již velmi intenzivně využívají svá mobilní zařízení (chytrý telefon, tablet) v rámci svého nákupního rozhodovacího procesu. Chytré telefony používají především mladší generace, starší generace dává přednost tabletům.
29 procent Čechů přes svá mobilní zařízení platí za nákup zboží na internetu nebo přímo na prodejně; evropský průměr je ovšem už 48 procent.
Tato zjištění vycházejí z nové studie GfK Czech FutureBuy 2018.
Nejčastěji k vyhledávání nejlepší ceny, k pročítání recenzí od odborníků i běžných uživatelů, k prohlížení obecných informací o výrobku a k nalezení konkrétního výrobku. Chytré telefony využívají především mladší generace, naopak starší generace (tzv. Boomers) dává výrazně přednost tabletům.
Ve srovnání se světem ovšem jen menší část českých zákazníků využívá svá mobilní zařízení (telefony nebo tablety) k platbě za nákup zboží na internetu nebo přímo na prodejně. V posledních 6 měsících takto své mobilní zařízení využilo 29 procent Čechů, evropský průměr je přitom 48 procent. Převážná většina Čechů totiž stále používá k zakoupení zboží na internetu notebooky nebo stolní počítače.
To se však může v blízké budoucnosti výrazně změnit: mladší generace (generace Z a Y) jsou mobilním platbám mnohem více otevřené. Uvědomují si, že mobilní platby jsou rychlejší, jednodušší a nabízejí všechny dostupné způsoby platby pohromadě na jednom místě. Přesto, starosti o osobní údaje jsou stále významnou bariérou i pro generace Z a Y.