Marketing

8 technologických trendů, které změní pracovní život

Pracovní život se mění stále více. Mobilní a digitální technologie pronikají do společnosti, do soukromého života, byznysu a mění způsob naší práce, její organizaci, spolupráci a sdílení. Tento vývoj přináší sebou výrazné inovace. Ve studii “Pracovní život příští generace”, Ericsson zkoumal tyto změny a zaměřil se na důležité trendy. Výzkumu se zúčastnili mezinárodní odborníci a inovátoři z více oblastí, například lidských zdrojů, TOP managementů, specialistů na procesy a podobně.

Nové způsoby a možnosti komunikace ovlivňují pracovní život na všech úrovních. Tím, že se lidé stávají více “mobilní”, očekávají i větší flexibilitu své práce a kladou větší důraz na své pracovní prostředí.
Změny v pracovním životě přináší zejména zasíťované společnost. Tím, že budeme moci pracovat odkudkoliv a kdykoliv, se budou stále více stírat hranice mezi pracovním a soukromým životem. Větší důraz budeme klást na osobní networking. Technologie nám přinesou flexibilní pracovní dobu a místo odkud pracujeme, spolupráce se přesune ještě více do virtuálního prostředí. Nový systém práce vyprodukuje více freelancer a projektovou práci.

Mikael Eriksson Björling, expert na spotřebitelské chování výzkumného centra Ericsson ConsumerLab říká: “Každá historická epocha má svůj hlavní zdroj tvorby hodnot. Během historického období “lovu a sběru” to zahrnovalo hledání jídla, rozdělání ohně a výroby oblečení. Dnes organizaci naší práce mění nové vzory chování a technologie. V Ericssonu věříme, že tím hlavním motorem této transformace budou právě info – komunikační technologie. Je pro nás důležité vidět tyto příležitosti a být součástí této transformace.”

ericsson_economy_1

8 trendů, které studie identifikovala:

Vnímání práce jako poslání – Kromě odměny za práci, osobní benefity nebo pracovní pozice uvedené na vizitce, bude stále důležitější přínos naší práce pro společnost.

Od úkolů k misím – Velkou změnou v pracovním životě je i posun k vytváření hodnot a orientace na výsledky. Zaměstnavatele a zaměstnance to zajímá víc než to kdy, kde a jak byla práce odvedena.

Kulturní přitažlivost – Lidé stále více začínají hledat zaměstnavatele, které vytvářejí určité konkrétní hodnoty, komunitu a kulturu, se kterou se identifikují.

Oboustranná flexibilita – Zaměstnanci dnes očekávají flexibilitu pracovní doby, ale i místa práce. Jelikož dnes je možné plnohodnotně a bezpečně se připojit z “office” stejně jako z domu nebo třeba z pláže, firmy to stále více umožňují, dokonce vítají. Pomáhá jim to šetřit náklady například na energie, či pronájem prostor.

Uvědomování si odpovědnosti – Lidé proaktivně berou na svá bedra větší osobní odpovědnost za řešení problémů a dosahování cílů. Zaměstnavatelé je na druhé straně k tomu motivují. Je to prospěšné pro obě strany.

Síla nekonvenčnosti – Organizace stále více experimentují se skladbou zaměstnanců. Ti často pocházejí z různých prostředí, s různým vzděláním, zkušenostmi či pohledem na konkrétní věci. Takto chtějí vytvořit prostor pro vznik nových inovativních nápadů, které mají svěží a neotřelý pohled na věc.

The Exchange Place – Zaměstnanci již nebudou nutně muset sedět společně na jednom místě, aby mohli být pod kontrolou zaměstnavatele. Ti se začínají spíše zaměřovat na to, zda je jejich spolupráce smysluplná a prospěšná. Pracovní prostředí by mělo být primárně designované pro lidi, podle jejich představ, což pozitivně ovlivní jejich pracovní výkony.

Konzumerizace – Lidé chtějí mít své pracovní prostředí přizpůsobené jejich individuálním potřebám a návykům. Stále více očekávají, že preference a zkušenosti ze svého soukromého života budou aplikovány i v jejich práci.

– red –

Čtěte také

1 komentář u 8 technologických trendů, které změní pracovní život

  • Jiří Bednář napsal:

    To, co řada těchto firem nazývá telemarketingem, není telemarketing, ale ryzí spam. Volá vám firma, která se nějak dostala k vašemu telefonnímu číslu, firma, o které jste nikdy neslyšeli, nabízí něco, co nikdy nebudete potřebovat, hovor je vedený většinou dost amatérsky. Naštěstí můžete hned zavěsit. Já osobně jsem právě před minutou jedné paní poděkoval za námahu, pochválil monitorování hovoru a zavěsil.

    Pak je tady druhá kategorie, do které spadá třeba váš mobilní poskytovatel služeb. Zná váš tarif a čerpání služeb, zavolá se speciální obchodní nabídkou. Hovor je zpravidla profi. Někdy obtěžuje, někdy je o ničem, někdy vás zaujme. Proč ne? Znají vás, jste jejich zákazník, měli by vědět, co nabídnout – tak, aby vás to zaujalo. I zde by ale mělo platit – podobně jako u e-mailů – že je můžete požádat, aby vám už nevolali, že vás to obtěžuje.

    Telemarketing, který uznávám, je založený na tom, že někomu dobrovolně poskytnete telefonní číslo plus řekněme e-mail výměnou za zajímavý obsah nebo informace (např. stažení ebooku či získání dalších materiálů z webu). V tomto případě počítáte – a vlastně i dáváte souhlas – s tím, že vám někdo možná zavolá, jste-li zajímavý potenciální zákazník. Pár takových rozhovorů jsem absolvoval, a můžu potvrdit, že hovor tohoto typu vnímáte zcela jinak, než telefonický spam. A z hlediska prodejce je kombinace emailu + telefonu efektivní technika, jak se dostat do povědomí zákazníka mnohem výrazněji, než pouhým zasíláním emailů.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *