Komunikace

Adform uvedl šest nových rich media formátů, reaguje na adblockery

Dánská technologická platforma poskytující služby v oblasti bannerové reklamy Adform uvedla během listopadu šest nových rich media formátů uzpůsobených pro počítače, tablety i mobily.

Adform uvedením nových formátů reaguje především na vzrůstající využívání tzv. adblockerů, softwaru umožňujícího blokovat reklamu na internetu. Nové reklamní formáty byly navrženy tak, aby co nejméně rušily internetové uživatele a zároveň přinesly větší efektivitu reklamním zadavatelům a publisherům.

Nové interaktivní formáty jsou:
Chatterbox: Uživatele intuitivně nabádá k přetažení inzerátu do středu obrazovky, kde získá přístup k dalším dodatečným informacím. Ty mohou být v podobě videa, snímků, článků, příspěvků ze sociálních sítí apod. Formát byl primárně navržen pro tablet, ale funguje i na desktopech nebo v multikanálových kampaních.
Native Box: Graficky je navržen tak, aby splynul s redakčním obsahem. Formát mění velikost i umístění podle toho, jak se uživatel pohybuje na stránce. Uživatel si sám zvolí, zda si obsah prohlédne.
Contextual Match: Formát je propojený s redakčním obsahem. Konkrétní text či vizuál z redakčního článku se zobrazuje přímo v reklamním banneru.
Parallax Scroll: Transformuje ploché obrazy do 3D grafiky. Formát je možné synchronizovat s myší spotřebitele tak, aby se aktivoval při rolování.
Cinemagraph: Nabízí možnost využití řady kreativních technik včetně formátů GIF nebo videa, které neobtěžuje tím, že by se spouštělo automaticky. Je vhodný pro zobrazení reklamy na mobilních telefonech.
Great Wall: Stejně jako Chatterbox spotřebitele nabádá k přístupu k obsahu klepnutím myší nebo dotykem. Obsah v inzerátu může být prakticky jakýkoliv včetně streamovaných videí, galerie obrázků či textů.
Čtyři z nové šestice reklamních formátů mohou být nakupovány programaticky, jde o Chatterbox, Native Box, Contextual Match a Parallax Scroll.

“Jsme znepokojeni počtem spotřebitelů, kteří se rozhodli instalovat si software na blokování reklam, a z toho plynoucích dlouhodobých následků pro vydavatele jakožto tvůrce obsahu,” řekl David Hillier, šéf vývoje produktů Adformu a dodal: “Zároveň jsme si uvědomili, že pokud reklama neuspěje u spotřebitelů, neuspěje ve výsledku ani u inzerentů a vydavatelů. Analyzovali jsme stížnosti uživatelů a na základě jejich zpětné vazby jsme vytvořili nové reklamní formáty. Tímto směrem chceme pokračovat i nadále.”

“Adform, jakožto vedoucí poskytovatel interaktivních reklamních formátů na českém trhu, dlouhodobě přináší svým zákazníkům inovativní rich media řešení. Naším cílem je nabízet tuto reklamu jak v rámci přímého nákupu, tak postupně stále více i prostřednictvím našich programatických služeb. Věřím, že rozšíření naší nabídky v oblasti rich media formátů pomůže našim klientům netradičně zaujmout na internetu své potenciální zákazníky a odlišit se od konkurence,“ říká Michael Štádler, Business Development Director Adformu pro Českou republiku.

Podle studie Adformu jsou rich media formáty ve srovnání s tradiční bannerovou reklamou šestkrát efektivnější, neboť přináší v komunikaci výraznější zapojení spotřebitelů. Z tohoto důvodu se stávají strategickými pro brandové kampaně.

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *