Reklama

AKA předávala EFFIE 2015 v kině Lucerna: sedm zlatých, čtyři stříbrné a šest bronzových

V letošním ročníku soutěže o nejefektivnější reklamu, si dvě zlaté odnesla agentura Young & Rubicam Praha za kampaně Na jednom poznáš všechny nejlíp pro Staropramen a RWE – nejsilnější značkou s největším akvizičním potenciálem díky věrnosti komunikačnímu konceptu pro RWE Energie.

Další zlaté získaly Ogilvy & Mather za kampaň pro Air Bank, McCANN Prague za kampaň pro Vodafone, Comtech Group za kampaň pro Women for Women, Wunderman jako spolutvůrce kampaně pro RWE Energie, Zaraguza za kampaň pro Kofolu a agentury Dynamo design a MORIS design za rebranding a redesign prodejen Teta.

kofola_fofola

Za zmínku stojí i tři proměněné nominace Momentum Czech Republic, která se díky 3 bronzovým EFFIE stala nejodměňovanější agenturou večera společně s Ogilvy & Mather, která v souhrnu také obdržela tři ocenění.

V letošním ročníku soutěžilo 72 kampaní, za kterými stálo 38 komunikačních agentur a 2 interní týmy zadavatelů. Ceny se udělovaly celkem v 7 kategoriích, a to: Potraviny, Nápoje, Spotřební zboží, Finanční služby, Ostatní služby, Malý rozpočet a Sociální, ekologický, kulturní marketing. Nejobsazenější kategorií se staly Finanční služby a Ostatní služby, které generovaly celkem 34 přihlášených prací, z toho na shortlist postoupilo 13 a z nich 4 obdržely zlatou a po dvou stříbrnou a bronzovou EFFIE.

V dvoukolovém rozhodování porota posuzovala nejen měřitelné a prokazatelné výsledky kampaní ve vztahu k zadaným cílům, ale hodnotila i účinnost kampaní v poměru k vynaloženým prostředkům. Třináctičlennou porotu tvořili marketéři významných značek, zástupci společností pro výzkum trhu, odborný novinář a představitelé AKA.

Historie soutěže sahá do roku 1968, v ČR se ceny EFFIE vyhlašují od roku 1997, kdy AKA získala licenci od americké společnosti AMA N.Y. EFFIE je zkratkou slova effectiveness, označující soutěž o nejefektivnější reklamu. Je považována za jednu z nejprestižnějších světových reklamních soutěží, protože vyzdvihuje účel marketingové komunikace: budovat prosperující značky, pomáhat zadavatelům zvyšovat odbyt jejich výrobků i služeb a v neposlední řadě posilovat účinnost sociálních, ekologických a kulturních aktivit firem i neziskových organizací. Letošní počet přihlášek zaznamenal vzrůstající trend. Další info a kompletní výsledky na www.effie.cz

Čtěte také