On-line

Aktivita automobilových značek na Facebooku

Výkonnostní agentura Performics prostřednictvím vlastního nástroje SocialTools sledovala aktivitu vybraných automobilových značek na Facebooku. Ve své analýze se zaměřila na facebookové stránky značek Mercedes-Benz, Opel, BMW, Audi a Škoda.

Nejvíce fanoušků za období od 1. února do 19. března měly stránky Škoda, a to více než 214 000.

Facebookové stránky jednotlivých sledovaných automobilových značek jsou hodně navštěvované, jelikož jde o oblast, která zajímá většinu populace. Proto je zapotřebí, aby se značky i na sociálních sítích ukazovaly ve správném světle. Social media manageři těchto stránek mají neustálou práci s připravováním kvalitního obsahu, jelikož konkurence je opravdu velká. Nejvyšším počtem fanoušků se může pyšnit Škoda CZ s číslem 214 389, v těsném závěsu je BMW Česká republika s počtem fanoušků 204 170, následuje Audi Czech Republic (86 309 fanoušků), Mercedes-Benz Česká republika (47 558) a skupinu uzavírá Opel CZ (39 693 fanoušků).

Nejvíce příspěvků denně přidával Mercedes-Benz Česká republika

Dle studie agentury Performics nejvíce příspěvků denně ve sledovaném období přidávala automobilová značka Mercedes-Benz Česká republika, a to v průměru více než 112, průměrně 87 příspěvků denně pak publikovalo Audi Czech Republic, následované BMW Česká republika, Opel CZ a Škoda Česká republika.

Vůbec nejúspěšnější co do počtu likes byl promovaný status představující novou Škoda Vision X, který označilo „ líbí se mi“ více než 12 000 fanoušků.

Nejvíc lajkovaný post, který nebyl promovaný, patřil automobilové značce BMW Česká republika, kde komunikovali nekonečnou radost z jízdy na sněhu v modelu M760Li. Tento post získal od fanoušků stránky 980 „líbí se mi“.

Co je SocialTools a jak funguje?

SocialTools je patentovaná softwarová aplikace agentury Performics, která sleduje výkonnost a efektivitu vybraných stránek na Facebooku. SocialTools zpracovává jak základní metriky, jako je počet fanoušků, likes („líbí se mi“), komentářů či sociodemografický profil, tak metriky mapující aktivitu fanoušků a administrátorů FB stránek. Konkrétně tedy to, jak jsou aktivní na stránkách, o čem píší, jak často píší, co sdílejí apod. To vše ukazuje pro každou značku zvlášť nebo jako konkurenční srovnání mezi různými brandy.

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *