Marketing

Automatizované kampaně jsou tváří moderního e-mail marketingu

Šetří čas, peníze i nervy. Řeč je o automatizacích, které dnes neodlučitelně patří k modernímu e-mailingu. Kromě tří již zmíněných faktorů jsou automatické kampaně oproti klasickým rozesílkám výhodnější i díky větší doručitelnosti či vyšší míře proklikovosti na stránky prodejce. Dokáží rovněž mnohem citlivěji reagovat na chování a potřeby zákazníka.

Stačí nastavit a je hotovo

Klasické e-mailové kampaně oslovují v jeden moment vybraným typem sdělení často velmi početnou masu kontaktů. Automatizace však fungují odlišně. „Automatické kampaně jsou vázány na určité akce zákazníka. Jinak řečeno dokáží vyhodnotit chování nakupujícího a na jeho základě odeslat na adresu kontaktu transakční e-mail s relevantním obsahem, například s doplňkovým příslušenstvím k již zakoupenému výrobku,“ vysvětluje Břetislav Strnad, expert na e-mail marketingovou problematiku ze společnosti Webkomplet a vývojář e-mail marketingového nástroje Mail Komplet.
Při automatizovaném e-mailingu tak marketér částečně opouští roli rozesílatele jednotlivých sdělení a stává se spíše režisérem celého procesu. „Po správném nastavení algoritmů již software zvládne veškerou práci odvést sám. Prodejcipak jen stačí vyhodnocovat získaná data a kampaně dle potřeby optimalizovat,“ říká Strnad.

Proč automatizovat?

Jedním z klíčových aspektů úspěchu automatizovaných kampaní je skutečnost, že transakční e-maily přichází zákazníkům do složky „Doručené“, zatímco klasické rozesílky končí ve složce „Reklama/Hromadné“. Výrazně tak roste poměr otevření i proklikovosti. Ta je oproti klasickým rozesílkám vyšší průměrně o 119 %. Oslovení konkrétních kontaktů relevantním obsahem rovněž znamená úsporu peněz, neboť obchodník neplýtvá financemi za rozesílku pro osoby, které o danou e-komerci nemají zájem.

Automatizace nacházejí uplatnění v celé řadě e-mail marketingových kampaní. „Typickým příkladem je remarketingová kampaň opuštěný košík. Pokud zákazník umístí produkty do nákupního košíku, nicméně objednávku nedokončí, tak mu po uplynutí stanovené doby automaticky přijde upozorňující e-mail s možností dynamického dokončení nákupu,“ popisuje Strnad a dodává: „Velmi často se rovněž používají cross-sellové nebo up-sellové kampaně, které reagují na předchozí nákup zákazníka a následně mu nabízejí nové nebo doplňkové zboží. V těchto nástrojích lze rovněž jednoduše plánovat uvítací nebo reaktivační kampaně.“

Budoucnost je automatizovaná

Skrze e-mailovou schránku dnes oslovuje zákazníky až 80 % velkých a středních podniků, z toho 51 % uplatňuje právě automatizované kampaně. „V moderním e-mailingu jsou přesnost, rychlost a efektivita klíčovými předpoklady úspěchu. Je tedy velmi pravděpodobné, že dominance automatizovaných kampaní bude v budoucnu narůstat a klasické nakonec zcela nahradí,“ uzavírá Strnad.

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *