banner_left
banner_right
Reklama

Česká spořitelna se v propagaci finanční gramotnosti spojila se známým youtuberem Vidrailem

Česká spořitelna se rozhodla netradičním způsobem zaujmout pro finanční gramotnost dospívající generaci. Oslovila předního českého youtubera Vidraila a nechala mu volnou ruku, aby natočil video o financích.

Úspěšný vlog pomohl bance s propagací napínavé online hry Tajuplná cesta, ve které hráči využívají znalosti z financí a zároveň poznávají krásy a nástrahy Londýna.

„Přiblížit mladým finanční gramotnost prostřednictvím online hry byl nápad studentů našich partnerských vysokých škol. Jejich nápad jsme zrealizovali a vytvořili napínavou hru s chytlavou komiksovou grafikou. Spustili jsme k ní i soutěž o zajímavé ceny. Propagace standardní cestou byla úspěšná. A tak nás vlastně překvapil obrovský nárůst hráčů poté, co jsme spojili síly se známým youtuberem Vidrailem,“ uvádí Kristýna Havligerová, tisková mluvčí České spořitelny.

Banka vybrala youtubera Vidraila, který patří mezi spolupracovníky agentury The Hive. Tato konkrétní spolupráce patří mezi dosud ojedinělé počiny spojení společensky odpovědného projektu firmy s youtubingem. „Mám upřímnou radost, že můžeme spustit jeden z prvních CSR projektů zaměřených na finanční gramotnost u nás. Obecně nejsou online tvůrci v CSR segmentu zatím příliš využívaní, což je škoda. Stačí mít dobrý, transparentní projekt a jasnou vizi. Tvůrci rádi využívají příležitosti pozitivně ovlivnit komunitu a výsledky jsou často doslova strhující,“ vysvětluje spoluzakladatel The Hive Tomáš Zvelebil, známý jako Ali z pořadu Aliho parťáci.

Print

Zvelebilova slova dokládají také samotná čísla. Za sedm dní, kdy kampaň běžela, vzrostl počet hráčů Tajuplné cesty o 108 %. Původních 3713 uživatelů se tak více než zdvojnásobilo. V prvním týdnu Vidrailovo video zhlédlo přes sto tisíc lidí, „likem“ ho označilo téměř dvanáct tisíc z nich. „Je vidět, že moji generaci zajímají i důležitá témata. Potřeba je jen najít správnou formu na jejich předání,“ myslí si Adam Lysek, alias Vidrail. „Výsledek předčil naše očekávání. Velmi nás těší, kromě toho, že nám dramaticky narostl počet hráčů Tajuplné cesty, že v téměř devíti stech komentářích pod videem mladí diskutují především a právě o financích – zda mají brigády, za co utrácejí kapesné,“ uzavírá Kristýna Havligerová.

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *