banner_left
banner_right
Branding

Český designér Tomáš Hovorka zvítězil v 5. ročníku soutěže Becherovka

Milovníci karlovarského bylinného likéru si vybrali skleničku, která bude vyrobena speciálně pro Becherovku Original. Ve veřejném hlasování zvítězil návrh od českého designéra Tomáše Hovorky. Vítězná likérová sklenička bude vyrobena v České republice a na trhu se objeví v letošním roce.

Soutěž Becherovka – Pohár českých designérů je pořádána již pátým rokem a je oblíbena nejen mezi veřejností, ale hlavně mezi designéry, kteří se do letošního ročníku přihlásili s rekordním počtem návrhů. Šestičlenná odborná porota, ve které zasedl například světoznámý český designér Bořek Šípek nebo barman Jiří George Němec, musela vybrat pět finalistů z celkem 132 návrhů.

Veřejnost následně rozhodovala mezi pěti finálovými návrhy skleniček. Svou přízeň musela rozložit mezi tyto designéry a jejich návrhy: Tomáš Hovorka, Petr Kořínek, Miloš Pexa, Martin Přibík a Adam Tureček. Celkem bylo v soutěži uděleno 20 343 hlasů a vítěz, Tomáš Hovorka, získal 6 441 hlasů. Na druhém místě se umístil Petr Kořínek (6 215 hlasů) a třetí místo obsadil Martin Přibík (4 065 hlasů).

„Při navrhování této skleničky jsem se inspiroval samotnou historií Becherovky Original a skleničkou, tzv. likérkou, která je pro tento bylinný likér typická. Ve svém návrhu nové „becherky“ jsem propojil tyto dva elementy, a dal tak vzniknout unikátní skleničce, která v sobě snoubí nejen historii, ale i téma Do dna,“ popsal Tomáš Hovorka svou inspiraci při navrhování skleničky. Cenou pro vítěze 5. ročníku soutěže byla odměna v podobě šeku na 50 000 Kč a skleněný pohár, jehož autorem je Marcel Mochal ze studia LLEV, vítěz 1. ročníku soutěže.

vyherce

„Becherovka si zaslouží být servírována namražená a likérová sklenička Tomáše Hovorky je pro to ideální. Skleničku opět vyrobíme v české sklárně. Tentokrát bude vyrobena v poděbradské sklárně Crystal BOHEMIA, a.s. v počtu několika desítek tisíc kusů. Toto unikátní spojení českého sklářského designu a Becherovky Original tvoří dohromady legendu, na kterou můžeme být právem hrdí,“ řekl Filip Větrovský, brand manažer Becherovky Original.

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *