Výzkum trhu

Četné sportovní události zvýšily v červenci zájem o weby v kategorii Sport

Velké množství sportovních akcí, probíhajících v prvním prázdninovém měsíci, ovlivnilo růst zájmů o sportovní weby. Finále mistrovství světa ve fotbale, Tour de France, tenisový turnaj ve Wimbledonu a další sportovní akce způsobily nárůst návštěvnost webů v kategorii Sport o cirka 10 % na všech zařízeních.

Díky tomu získala tato kategorie více než 245 tisíc uživatelů na klasických počítačích, více než 161 tisíc na mobilních telefonech a 43 tisíc na tabletech.

Již několik měsíců roste také kategorie Cestování – prodej, čemuž nahrává prázdninová sezona a dobré počasí. V červenci rostla tato kategorie pouze na klasických PC a tabletech, oproti předchozímu měsíci, zaznamenala pokles na mobilních telefonech. Větší množství volného času během prázdnin či dovolených mohlo ovlivnit také mírný nárůst návštěvnosti u kategorie Zájmové servery, která rostla především na tabletech (10 %). Další kategorií, obsahující weby nezbytné pro plánování prázdnin, jsou Databáze a katalogy, zahrnující mimo jiné online mapy a jízdní řády. Ta rostla na mobilních zařízeních, a je tedy možné předpokládat, že uživatelé navštěvovali tyto weby již přímo na cestách.

Zajímavá změna nastala u kategorie Těhotenství a rodičovství, která zaznamenala již druhý měsíc více uživatelů na mobilních telefonech než na klasických počítačích. Nárůst počtu reálných uživatelů byl u těchto webů zaznamenán právě pouze u mobilních telefonů, což může naznačovat, že mladí rodiče sledují informace, které je zajímají spíše v rychlosti na telefonech a nemají čas zapnout počítač.

Výsledky měření návštěvnosti internetu na jednotlivých zařízeních – červen a červenec 2018.

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *