On-line

E-shop SkutecnyDarek.cz slaví 10 let

Přesně před 10 lety začal charitativní e-shop SkutecnyDarek.cz nabízet kozy, slepice či první knížky, které pak distribuoval v nejchudších zemích světa nebo potřebným dětem v Česku.

Kulaté výročí od vypuštění první kozy oslaví SkutecnyDarek.cz prodejem uměleckých předmětů od Maxima Velčovského, Františka Skály, Lény Brauner nebo Míly Fürstové.

„Když jsme Skutečný dárek vymýšleli, věděli jsme, že musíme přijít s něčím novým a neotřelým. Chtěli jsme zaujmout, ale i pobavit. Vymysleli jsme e-shop, kde si můžete koupit darovací certifikát, díky kterému jménem svých blízkých pošlete do Afriky kozu nebo třeba školní tabuli,“ říká autor projektu Tomáš Vyhnálek. „Podrobně také dokumentujeme využití peněz a fotíme a natáčíme z distribucí videa, aby měli dárci co nejlepší informace,“ dodává Vyhnálek.

Roční tržby vzrostly od roku 2009 z necelých 5 milionů korun na loňských 17 milionů. Letos už Češi na eshopu nakoupili dárky za více než 5 milionů korun, tedy o 1,3 milionu víc, než loni. Hlavní prodej se očekává v následujících týdnech. Přes 80 procent dárků totiž lidé nakoupí v období dvou měsíců před Vánocemi. Největší zájem je o kuřata a školní pomůcky, následované certifikátem veselé kozy, hlavního maskota podniku. Muži nakupují drahé dárky jako je kráva, studna nebo oslík s povozem, za kterého přispějí na pomoc 7500 korunami. U žen jsou dlouhodobě největším hitem kuřata a školní pomůcky, které se dají nakoupit do 250 korun. V celkovém počtu objednávek převyšují ženy muže podílem 63 procent a průměrně utratí necelou tisícikorunu, muži pak 1450 korun.

„Hodnotu dárků stanovujeme z průměru reálných cen, za kterou zvířata nakupujeme v zemích, kde se distribuují. Jejich výběr vychází z aktuálních potřeb našich misí,“ popisuje praxi Tomáš Vyhnálek. „Letos jsme do výběru nových certifikátů zapojili i dřívější dárce, kteří v online anketě hlasovali pro Kohoutek na vodu, Zemědělské náčiní a Teplo domova, které během zimy přispěje lidem v Sýrii nebo na Ukrajině,“ dodává Vyhnálek. Zajímavostí je, že třetina lidí si koupí jen elektronický certifikát a čtvrtina dárců nechce ani ten. Loni tak přispěli 4,2 miliony korun. „Využívají prostě eshop jako možnost darování na dobrou věc,“ vysvětluje Vyhnálek.

Od roku 2009 pomohli obyvatelé Česka díky Skutečnému dárku distribuovat farmářům v chudých zemích Afriky a Asie například více než 6 300 koz a ovcí, 15 000 kusů drůbeže a dlouhodobě podpořit 20 školicích středisek pro farmáře.

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *