Management

Firmy musí podporovat technologie pro spolupráci, pokud si chtějí udržet a zvýšit své konkurenční postavení

Nová studie, kterou zveřejnila společnost Dimension Data ukazuje, že samotné nasazování technologií selhává při zlepšování konkurenceschopnosti globálních organizací.

To je jeden z hlavních závěrů výzkumu „Connected Enterprise Report 2016“ realizovaného agenturou Ovum.

Výzkum poskytuje přehled o stavu Nástrojů pro spolupráci¹ a zdůrazňuje trendy a překážky v podnicích z celého světa. Studie je založena na odpovědích 900 účastníků z 15 zemí², a zahrnuje IT ​​ředitele, CIO a obchodní produktové manažery pracující v organizacích s více než 1000 zaměstnanci.

Každá pátá oslovená organizace (20 %) uvedla, že technologie pro spolupráci nedokázaly zlepšit jejich konkurenceschopnost na trhu. Nicméně 87 % všech organizací potvrdilo, že používání technologií zlepšilo jejich týmovou práci, a 88 % podniků zrychlilo své rozhodovací procesy.

Joe Manuele, ředitel komunikace z Dimension Data Group, říká, že na rozdíl od zvýšení produktivity zaměstnanců a týmové práce, výzkum ukázal, že více organizací vyžaduje od nástrojů pro spolupráci posílení nových příjmů a prodejů.

“Přibližně 14 % respondentů, což byl druhý nejvyšší podíl, uvedlo, že zvyšování prodejů je nejvyšší cíl jejich strategie pro nasazování nástrojů pro spolupráci, a zároveň každá třetí organizace uvedla zvýšení prodejů mezi tři nejdůležitějších způsoby, jak měřit úspěšnost nasazení svých nástrojů pro spolupráci.”

connected_enterprice_report

„Podniky měly různou míru úspěšnosti, pokud jde o zlepšení, které jim používání technologií pro spolupráci původně měly přinést,“ vysvětluje Brian Riggs, hlavní analytik výzkumné společnosti, Ovum. „Podařilo se jim zlepšení týmové spolupráce a produktivity, zčásti i proto, že na realizaci mohou pracovat se zaměstnanci napřímo. Ale využiti nástrojů pro spolupráci s cílem zlepšit konkurenceschopnost a zefektivnit obchodní procesy je mnohem složitější. Jde o větší změny v tom, jak společnost podniká a jaká její role v rámci daného průmyslu. Tyto změny však mohou vyžadovat značné množství času a úsilí k jejich dosažení.“

„Očekávání jsou vždy velká, ale celé 1/5 firem z 900 nepřinesly nástroje pro spolupráci očekávané přínosy a zvýšení konkurenceschopnosti. To dokazuje, že je třeba mít již na začátku jasnou strategii v tom, co mají nástroje pro spolupráci přinést a jak toho bude dosaženo. Pomáhá tomu řada implementačních nástrojů od průzkumu stavu a požadavků (assessment) přes studie proveditelnosti (proof of concept), které by měli vzniknout u každého projektu tohoto typu, až po čerpání ze zkušeností již realizovaných projektů,“ říká obchodní ředitel Petr Bulička.

„Proto jsme se v lokální pobočce Dimension Data ve spolupráci s Cisco rozhodli připravit unikátní informační a vzdělávací projekt – ToBudeteKoukat.cz. Jeho úkolem je představit reálné zkušenosti známých společností sídlících v České republice. Dozvědět se lze například, jak Kofola propojuje své zaměstnance, Nestlé inovuje interní komunikaci, Tescoma školí své partnery nebo MSD řídí globální trhy.“

„Veškeré informace jsou propojeny i s naším vzdělávacím programem DDAkademie.cz, kde se lze bezplatně registrovat i účastnit jednotlivých seminářů,“ dodává P. Bulička.

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *