Internet

Inteligentní e-mailing přivádí více zákazníků

Během roku zažívají e-mailové schránky v pravidelných intervalech nával obchodních sdělení – to nejnáročnější – předvánoční – je právě za námi. Do mailů přichází objednané, ale někdy i neobjednané newslettery na produkty a služby. Úkolem marketérů je odlišit se v této záplavě od dalších zasílaných nabídek a zajmout především tou svou. E-mailový marketing může být velmi účinný, ale jen když se dělá správně. Mnoho firem zapomíná na základy. Zkusme si je připomenout.

Vysoká míra doručení do schránky
Ačkoli se spuštění e-mailingové kampaně může zdát jako hračka, není vždy snadné se do elektronické schránky potenciálních zákazníků, kteří si jejich odběr objednali, dostat. Chrání ji totiž řada technologií, které se zpřísňují tak, jak stoupá množství spamu, tedy nevyžádané pošty. Jen letos jsme byli svědky zavedení digitálního podpisu DKIM (Domain Keys Identified Mail) a složky Hromadná pošta u největšího poskytovatele freemailů na doménách @seznam.cz, @email.cz, @post.cz. Pokud k tomu připočteme čím dál kvalitnější spamové filtry, které se snaží odhalit nevyžádané zprávy, je nutné nasadit specializované nástroje, které řádné doručení do schránky zajistí. Logicky proto existují na trhu specializované firmy, které se na tvorbu e-mailového marketingu zaměřují, a jejich řešení toto umožňuje. Jednou z nich je cloudová platforma MailForce, která uživatelům pomáhá s vytvářením atraktivní e-mailingové kampaně, jejím rozesláním a následně umožní i důkladnou analýzu každé uskutečněné kampaně.

„Komponenty MailForce pracují převážně v cloudu, takže nejsou nutné další investice do podpůrného hardwaru, softwaru ani dalších služeb. Naši klienti se prostřednictvím internetového prohlížeče přihlásí ke svému účtu a mají vše na dosah ruky. Řešení využívá platformy Microsoft Azure, kterou jsme zvolili z toho důvodu, že jsme chtěli spolehlivý, dostupný a robustní základ, který si poradí i s těmi nejnáročnějšími požadavky. Práce s MailForce pro tvorbu, distribuci a získávání dat (tzv. data mining) s inteligentní analýzou hromadných e-mailů je díky tomu pohodlnou a rychlou záležitostí,“ vysvětlil Jiří Vaško, vedoucí týmu MailForce ve společnosti Inveo.cz.

Dlouholetým klientem této služby je e-commerce portál sLéky.cz. „Velmi oceňujeme vysokou míru doručitelnosti do e-mailových schránek našich uživatelů – newslettery od MailForce jsou kvalitní a nepadají do spamu,“ potvrdil kvalitu platformy MailForce Jan Bureš z on-line prodejny sLéky.cz. „Oproti zahraničním nástrojům máme velkou výhodu ve znalosti lokálního trhu. Naše newslettery tak splňují požadavky poskytovatelů e-mailových služeb, jako je u nás třeba ta vůbec největší od Seznamu,“ doplnil Jiří Vaško.

Specializované systémy poznávají příjemce
Pokud dojde k překonání všech zmíněných bodů a newsletter je doručen, je potřeba, aby byl natolik zajímavý, že mu bude adresát věnovat v záplavě jiných obchodních sdělení dostatečnou pozornost, otevře si ho a v ideálním případě ho nabízená služba či produkt zaujme a on si ho objedná. Většina plošně rozesílaných e-mailingových kampaní pojednává o výhodách a má především za úkol nabízené vychválit. Ale zajímá nás to? V okamžiku, kdy se lidé dostávají k prodejnímu e-mailu, řeší minimálně 3-4 další věci. Je skvělé trefit se zprávou do jedné z nich. Pokud dokážeme vyřešit to, čím se příjemce zabývá lépe než kdokoliv jiný, můžeme si získat jeho pozornost. Proto je důležité přijít na to, kdo přesně vaši příjemci jsou a co řeší. Od toho dokážete snadno odvodit, co a jak jim říkat, abyste měli šanci přesvědčit je o svém produktu.

Specializované nástroje prodávají
Aby měl e-mailový marketing úspěch, musí být každý newsletter jasný, stručný a výstižný. Dnes, kdy řada lidí kontroluje svou e-mailovou schránku i na telefonu, není nic otravnějšího než číst dlouhý a nestrukturovaný e-mail. Pokud příjemce zaregistruje chytlavý předmět, zprávu si sice otevře, ale následuje-li sáhodlouhý text nebo obrázky, které nejdou zobrazit, zprávu rychle zase zavře a už se k ní nevrátí. Lepší než obecný nudný úvod, je pět silných slov na začátek e-mailu. Úspěch se zaručeně dostaví a můžete si jej i jednoduše změřit. S navržením toho nejvhodnějšího e-mailingu pomohou specialisté v oboru.

Například reportovací a analytické rozhraní MailForce nabízí kromě standardních metrik také grafické znázornění e-mailu v grafech, která ukazují řadu pokročilých statistik. Ty analytici společnosti Inveo.cz procházejí a na jejich základě upravují kampaň tak, aby měla co nejvyšší zásah, a tím následnou konverzi. Klienti se tak nemusí zabývat, co je to za čísla, k čemu jsou, ale vše je jim upravováno rovnou na míru jejich potřebám. „Při rozesílání většího počtu e-mailingových kampaní lze také experimentovat s výběrem vhodného dne a hodiny pro distribuci a případně i testovat strukturu obsahu či grafiku a zjišťovat, která verze má lepší odezvu,“ uzavřel Jiří Vaško.

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *