Výzkum trhu

Internetoví uživatelé předpovídají budoucnost médií

V novém průzkumu byli dotázání respondenti, jak vidí budoucmost světa informací a zábavy, konkrétně za pět a za patnáct let. V pětiletém horizontu nelze podle nich očekávat velké změny, výraznější technologický pokrok lze očekávat spíše za 15 let.

Vzdělanější a mladší lidé mají jasnější vizi a vidí budoucnost podobnější dnešku. Výzkum společnosti Nielsen Admosphere se uskutečnil na vzorku pěti set respondentů z internetové populace Českého národního panelu starších 15 let.

Při otázce na to, jaký bude svět informací a zábavy za 5 let tak třetina respondentů z výzkumu Nielsen Admosphere odpovídala, že podobný jako dnes. Je to názor především vzdělanějších a mladších lidí. V blízké budoucnosti budou podle nich více využívané a technologicky vyspělejší mobilní telefony a tablety, zlepšení dozná i televize.

Více uzdu fantazii pak respondenti popustili při pohledu na dlouhodobější horizont, tedy na to, jak to bude za 15 let. Objevovaly se například názory, že budou informace a programy sdíleny holograficky, nebo že budeme mít v těle implantované čipy. Zároveň větší procento dotázaných vyjadřovalo své skeptické postoje. Starší lidé uváděli starosti o svou budoucnost, vzdělanější část populace pak vyjadřuje obavy z odcizení a omezení osobní komunikace.

nielsen_budoucnost_02

Z hlediska pohlaví to byli spíše muži, kdo v otevřených odpovědích výzkumu uváděli zatím neobvyklé formy technologií – virtuální realitu, hologramy a čipy v těle. Naproti tomu u žen vévodil názor, že klasická televize bude na ústupu, zejména na úkor mobilů a tabletů, a že v domácnostech se bude využívat vícero chytrých spotřebičů. Také spíše ony se obávají o ztrátu sociálního kontaktu.

nielsen_budoucnost

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *