Reklama

Inzerenti se začínají přiklánět k transparentnímu nákupu reklamy

Na 11. ročníku konference IAC prozradil František Bauma ze společnosti R2B2 dosud nepublikovaná fakta z programatického nákupu reklamy.

Podle RTB Indexu, pravidelného reportu cen a výkonů programatické reklamy, podíl investic do transparentního nákupu v digitální reklamní síti R2B2 Multiscreen vzrostl meziročně z 29 % na 44,5 %.

Zatímco v prvních dvou měsících loňského roku tvořil transparentní nákup 29% podíl z celkových investic. V roce 2018 to už bylo 44,5 %. Nárůst potvrzuje současný trend upřednostnění transparentních cest digitálním ekosystémem, který vede mimo jiné ke zvyšování jeho důvěryhodnosti.

„Vzhledem k tomu, že většina vydavatelů již transparentní nákup nabízí, je i naše síť na tento globální trend připravena. Transparentním nákupem tak lze oslovit cca 90 % jejího publika,” uvedl František Bauma, šéf produktu R2B2.

Změny jsou nejvýraznější u Banneru o rozměru 300 x 600 bodů, u nějž během prvních dvou měsíců roku 2018 tvořil transparentní nákup 79 % všech investic. „U R2B2 Brandingu to bylo naopak pouze 12 %, zbylá část nákupu probíhá pod maskou r2b2.cz,” doplnil Bauma.

Do statistik jsou prozatím zahrnuty pouze mobilní a desktopové investice, pro televizní obrazovky se transparentní nákup teprve spouští.

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *