On-line

Jak připravit e-shop na vánoční nákupy

Vánoční nákupy jsou tím nejdůležitějším obdobím pro maloobchodní prodejce, ať už se jedná o kamenné nebo on-line obchody. Pro e-shopy začíná vánoční prodej o něco dříve, často již na konci září a vrcholí pak v první třetině prosince, kolem 15. až 17. prosince. Přinášíme několik tipů, jak podpořit vánoční prodej.

„Ideální je, když se provozovatelé e-shopů připraví na vánoční nápor již během letních měsíců, což ale mnozí podceňují. Také si málokdo analyzuje chyby z minulého roku a tak je opakují stále dokola,“ komentuje Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet a dodává: „I když už vánoční nákupy na internetu pomalu začaly, stále mohou e-shopaři udělat pár kroků, které jim pomohou.“

Připravte se na velký nápor – Během vánočních nákupů počítejte nejen s vyšší návštěvností, ale také objednávkami, vratkami, reklamacemi a dotazy. To s sebou nese i větší požadavky na skladové zásoby, logistiku a především komunikaci se zákazníky. Je proto vhodné přenechat například balení a odesílání objednávek sezónnímu zaměstnanci a soustředit se na důležitější věci.

Doprava a logistika – Nabídněte zákazníkům jako bonus za nákup dopravu zdarma. Pro mnohé je to faktor, který rozhoduje, zda v daném obchodě nakoupí. Většina lidí má strach, že jejich dárky nedorazí včas. Proto je dobré garantovat dodání do Štědrého dne, což pro e-shopaře znamená rychle vyřízení objednávek a také širší nabídku možností dopravy.

Informujte o slevách a dejte zákazníkům tipy na dárky – Na viditelném místě mějte speciální slevové nabídky. Mnoho lidí neví, co by svým blízkým koupili za dárek, takže se rádi nechají inspirovat. Pro ně vytvořte nabídku nejprodávanějšího zboží a doporučených vánočních dárku, které ideálně rozdělte podle toho, pro koho jsou určeny.

Nepodceňujte mobilní nakupování – I když objednávky zboží jsou ve většině případů dokončovány pomocí desktopu, stále více lidí vyhledá v e-shopech přes mobilní zařízení. Proto vždy pamatujete na mobilní verzi svého e-shopu.

Pracujte se svými stávajícími zákazníky
– Uvědomte si, že získat jednoho nového zákazníka stojí více peněz a úsilí, než si udržet stávajícího. Proto jim nabídněte zajímavé bonusy k nákupu, oslovte je newsletterem nebo výhodnou nabídkou.

„Provozovatelé e-shopů musí také počítat s tím, že vánoční sezóna nekončí 24. prosince. Lidé budou své dárky chtít případně vyměnit nebo vrátit. Také je dobré využít všechny získané kontakty pro povánoční výprodej,“ doplňuje Miroslav Uďan.

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *