Komunikace

Jak se od nelehkých začátků dostat až ke zlaté EFFIE

4. listopadu 2015 se v pražském velkém sále kina Lucerna konal 19. ročník nejprestižnější soutěže efektivity (effectivness = EFFIE) v marketingové komunikaci.

O prestiži této akce vypovídá i fakt, že se tato soutěž koná ve 30 zemích a je považována za ukazatel efektivnosti reklam se světovým významem. Ve srovnání s loňským rokem se letos při dvoukolovém hodnocení poroty sešlo více kampaní, které se snažily vytvořit marketingově úspěšnou reklamní kampaň. Cena EFFIE 2015 se předávala v celkem 7 různých kategoriích, které byly následující: Nápoje, Potraviny, Spotřební zboží, Finanční služby, Ostatní služby, Sociální, ekologický, zdravotní a kulturní marketing a nakonec Malý rozpočet (do 1 mil. Korun).

Některé kampaně vsází na sílu dané značky, jiné na dobrý účel své kampaně a další kampaně zase začínaly takříkajíc od píky. Od píky z toho důvodu, že zaostávaly za konkurencí a že povědomí v porovnání s přímou konkurencí mělo upadající charakter.

Jedním z těchto případů byla i firma Vodafone, jíž agentura McCANN Prague vytvořila kampaň s názvem Vodafone turbo jízda. Vodafone v porovnání se svými dvěma konkurenty zaostával. Neměl tak dobré internetové pokrytí, měl nejmenší počet vysílačů a zákazníci neměli důvěru v poskytovanou kvalitu. Vodafone potřeboval změnit vnímání sítě zákazníky, proto se rozhodl pro netradiční řešení. Své zákazníky chtěl Vodafone přesvědčit tak, že vysokorychlostním internetem pokryje prvně vesnice a malá města a poté signál rozšíří a především zrychlí ve větších městech. Vodafonu se jako prvnímu operátorovi v ČR povedlo pokrýt celou republiku nejrychlejším internetem, který bezchybně fungoval nejen ve městech, ale právě i na zmiňovaných vesnicích. Strategie Vodafonu zafungovala a v prvním kvartálu roku 2015 se Vodafonu podařilo předčit vlastní očekávání, nastavené cíle, ale i konkurenci. Množství dat využívané zákazníky vzrostlo o 250 %, spokojenost zákazníků dosáhla nejvyšších hodnot v historii a zároveň Vodafone ve vnímání kvality datové sítě předehnal svou konkurenci.

Výsledky kampaně

effie_2015

Zdroj: EFFIE AWARDS 2015

Dalším výhercem zlaté ceny EFFIE 2015 byla kampaň Jak rebranding a redesign prodejen Teta zvýšil tržní podíl značky od agentury Dynamo design + MORIS design. Drogerie Teta se rozhodla úplně změnit nejenom vzhled svých prodejen, ale i funkčnost. Příprava zabrala 6 měsíců. Tým lidí vytvořil v prázdné hale plně funkční prodejnu Teta, se stojany, zbožím a prodavačkami, kde se snažili přijít na to, jak například zákazníkovi co nejvíce zpříjemnit a zjednodušit pohyb po obchodě s nákupním košíkem, jak mu zpříjemnit nakupování a jak zabavit i malé děti při nákupu rodičů. Nový koncept prodejny se zkoušel tak dlouho, dokud se nezbavili všech nedostatků, které by znemožnily zákazníkovi pohodlný nákup. Pro malé děti byl navržen dětský koutek, pro dospělé nové oddělení dekorativní kosmetiky a kávový koutek s kávou pro členy klubu zdarma. Výraznou změnou prošlo i logo prodejny Teta. Celkem bylo vytvořeno 110 návrhů loga. Teta otevře novou prodejnu téměř každý den a v prosinci se bude otevírat jubilejní 400. prodejna.

Redesign prodejny Teta

drogerie_teta

Zdroj: EFFIE AWARDS 2015

A v neposlední řadě zaujala komisi kampaň Air Bank: Lovebrandem v rekordním čase a i tato kampaň získala zlatou EFFIE. Air Bank působí na českém trhu od roku 2011 a kladla si za cíl vytvořit takovou značku, která bude úplně odlišná od konkurence co do vnímání dané značky. Air Bank se tento cíl podařilo realizovat ve velmi krátkém čase. Air Bank chtěla patřit mezi nejoblíbenější značky nejen ve své oblasti, ale celkově v ČR. Zákazníkům dávali jasně najevo, že s nimi hodlají hrát fér a že jsou pro ně na prvním místě. Air Bank se prezentovala tak, že pro klienta udělá úplně vše a že tento přístup je vlastně úplnou samozřejmostí. Cílem bylo vytvořit pozitivní emoce a pozitivní vnímání této banky. Celou svou kampaň, vyobrazující dva světy z prostředí bank, pojali informativně pro potenciální klienty, ale též zábavně a vtipně. Výsledkem toho všeho je, že se Air Bank stala celkově 5. nejoblíbenější značkou v České republice.

Z celkem 72 soutěžních kampaní získalo 7 kampaní zlatou EFFIE, 4 kampaně stříbrnou EFFIE a 6 kampaní bylo oceněno bronzovou EFFIE.

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *