banner_left
banner_right
Výzkum trhu

Jen třetina Čechů a Slováků je proti padělkům značkových výrobků

Jen zhruba třetina Čechů a Slováků má vůči napodobeninám značkových výrobků výrazně odmítavý postoj. Imitace, ať už jde o oblečení nebo doplňky, akceptuje většina lidí a nevadilo by jim mít na sobě něco „nepravého“ za předpokladu, že by o tom okolí nevědělo. Mezi falzifikáty jsou nejpopulárnější značky sportovního oblečení a výrobky od známých světových návrhářů. Zjištění vyplynula z listopadového průzkumu agentury GfK, který byl realizován na vzorku 1300 respondentů v České republice a na Slovensku.

Podle výsledků průzkumu se potvrdilo, že šaty opravdu dělají člověka a proto spotřebitelé, kteří si nemohou dovolit drahé značkové oblečení, rádi sahají i po jeho imitacích. Značka oblečení a doplňků totiž často odráží společenský status jejich majitele a vylepšit si své společenské postavení pomocí napodobeniny drahého výrobku by byli ochotni tři ze čtyř Čechů, ale za předpokladu, že by o tom jejich okolí nevědělo.

„Každý druhý Slovák a více než třetina Čechů zná někoho ze svého okolí, kdo má napodobeninu značkového zboží. U svých známých se lidé nejčastěji setkávají s napodobeninami sportovních značek a výrobků kopírujících známé designérské značky. Co se týká konkrétního sortimentu, v kurzu jsou nejčastěji „falešná“ trička a svetry, a s odstupem následují imitace kabelek, džínů a tenisek,“ upřesňuje Khaled El Tohami, regionální KAM&Sector Leader ze společnosti GfK.

Přestože Češi považují kvalitu napodobenin především jako průměrnou až nízkou, polovina lidí se vyjádřila, že si pravděpodobně někdy obohatí svůj šatník o nějakou imitaci značkového výrobku. Nákup takového zboží odmítá přibližně třetina lidí a padělané zboží si určitě nekoupí více mužů a lidé s vyššími platy, kteří si mohou dovolit zakoupit značkové oblečení.

„Podle výsledků průzkumu by se obchodu s napodobeninami v Čechách a na Slovensku mohlo dařit i v budoucnu, protože polovina Čechů a Slováků očekává zvyšující se trend nákupů napodobenin značkových výrobků,“ uzavírá Khaled El Tohami.

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *