Marketing

Jiří Hubka (Jansen Display): Klasické stojany a stojany pro digital signage se prodávají půl na půl

Společnost Jansen Display od roku 1995 vyvíjí a vyrábí prezentační systémy zejména pro umístění plakátů a letáků. V poslední době se výrazně zaměřuje na digitální prezentace a světelné venkovní využití prezentačních prvků. Jiří Hubka do společnosti nastoupil v roce 1998. Po rozjezdu obchodní pobočky na Slovensku se vrátil do České republiky a od té doby má na starost obchod v České i Slovenské republice. Jiří Hubka poskytl Marketingovým novinám rozhovor.

Velkým tématem posledních let je digitální komunikace – weby, vyhledávače, internetová média. Jak tento trend vnímáte jako výrobce klasických “offline” komunikačních nosičů? Mají ještě v marketingovém mixu své místo?
U nás se tento trend projevuje zejména zvýšenou poptávkou po umístění monitorů do provozoven a výkladů. Není nic jednoduššího než využít již existující obsah, který má již dnes každý k dispozici ať se jedná o firemní videa, prezentace, fotografie, nebo jen webové stránky a tento obsah nechat přehrávat a upoutat tím pozornost zákazníků. Proto jsme naši nabídku rozšířili o stojany pro digital signage a kompletní řešení včetně vybavení hardwarem. Klasické nosiče však zůstávají nosnými produkty.

Jak se vyvíjí poptávka českých firem po klasických formátech, jako jsou klaprámy nebo stojany? Cítite přeliv peněz do digitálních kanálů, nebo jsou firmy tradiční komunikaci dál věrné?
Zatím se zájem projevuje zejména v poptávkách a přípravě rozpočtu pro digital signage. Klasicke stojany a rámy, jsou však nezastupitelné, protože ne všude se hodí využívat pouze digital signage. Náš vývoj jde ruku v ruce s digitálními technologiemi, v ideálním případě se obě platformy kombinují v ucelených stojanech, které využívají jak offline tak online technologie.

Jansen_Display_1

Liší se nějak situace u malých a velkých firem nebo v různých segmentech? Platí, že velké korporace jsou konzervativnější, zatímco malé firmy jsou rychlejší v inovacích? Jsou například menší firmy aktivnější v adopci digitálních prvků v místě prodeje?
Zde je to spíš omezeno pružností a možnostmi v oblasti investic. Menší firma si vybaví jednu svou provozovnu, kdežto korporace musí tuto investici vynásobit počtem svých poboček a zajistit kvalitní správu a obsluhu, což nejsou malé peníze. Pokud se vše dobře připraví máme propočítáno, že se investice do digital signage oproti tisku a následné aplikaci, vrátí již po jednom roce používání a to nepočítám komfort a jednoduchost ovládání a rychlých změn.

Zůstaňme ještě u menších firem a živnostníků. Právě oni často utíkají k internetu v naději na levněji řešení s rychlými výsledky. Důvodem je možná i to, že klasické formáty POS komunikace neumí dobře nakoupit a využít. V čem nejčastěji chybují?
Internet není samospásný, komunikace v provozovně je důležitá, jak uvádí studie POPAI více než 75% nákupních rozhodnutí se dějí právě v místě prodeje. Používání pouze toho co dostanu zdarma od dodavatelů svazuje ruce v nabídce ostatních produktů a nedává volnost v designu prodejny. Za stejné peníze, které musí drobný živnostník investovat ročně do online komunikace, vybaví svou prodejnu POS prvky a materiály nad kterými bude mít plnou kontrolu.

Když jsme u digitálních prvků – jaké jsou aktuální technologické trendy POS komunikaci? Mění nové technologie nějak zásadně nároky na výrobu?
Vzhledem k používání digitálních prvků, je třeba zpevnit konstrukce, prostě na papírový stojan se monitor upevňuje špatně. Na druhou stranu musíte myslet při použití kovových dílů nejen na design ale také na bezpečnost, tak že se plně zapojují rohovačky, ohýbačky a kryté hrany.

Pojem digital signage se u nás skloňuje stále častěji. O co přesně jde a pro koho se digital signage hodí?
Jedná se o propojení stojanu, monitoru a přehrávače, který v ideálním případě nejen přehrává data, ale je možné jej ovládat na dálku společně s ostatními do sítě připojenými přehrávači. Dobrý software umí všechny tato koncová zařízení sdružovat a plánovat jejich režim dle požadavků obsluhy z jednoho místa. Nadstavbou je ještě přesný monitoring co se kdy přehrává, přehrávalo a přehrávat bude na jednotlivých monitorech s vyhodnocením, proč se neděje to co má.

Jsou nějaké trendy v zahraničí, které nás teprve čekají? Co se chystáte zavést do výroby jako další novinky?
Letos jsme zavedli právě zmiňované dva centrální ovládací servery – pro správu obsahu CMS server a dohled nad tím co se v sítí digital signage děje řídí DMS server.

Lze říci, že “západ” je před námi, nebo drží Česká republika krok? Jak vůbec sledujete a reagujete na vývoj v oboru? Která média stojí za to číst, které konference a veletrhy stojí za to navštívit, aby člověk zůstal v obraze?
Západ je před námi v realizacích, technologie u nás máme, jen se ještě tolik neimplementují v takové míře. To co mi instalujeme v jednotkách kusů, naši kolegové z Anglie a Německa řeší ve stovkách instalací. Nejčastějším zdrojem inspirace jsou veletrhy zaměřené na instore komunikaci a to zejména ty v Německu a zbytku západní Evropy.

Velkým problémem, nejen ve vašem oboru, je velmi levná zahraniční produkce, především z Asie. Čím jsou dané často výrazně nižší ceny? Jsou v zahraničí o tolik efektivnější ve výrobě, nebo jde nízká cena ruku v ruce s úsporami na materiálech a pečlivosti?
V případě digital signage není potřeba tento problém tolik řešit, protože se nejedná o klasický klaprám, který si přiděláte na stěnu a pak se o něj deset let nemusíte starat. Pokud nemáte zajištěný servis, poradenství a techniky kteří jsou na telefonu nebo mohou vyjet na servisní či poradenský zásah, nemůžete provozovat služby v oblasti digital signage. Tyto přidané hodnoty v žádném kontejneru nepřivezete a předáte klientovi. Na druhou stranu si každý na použití levných prvků s krátkou životností může ověřit, že hlavně životnost prvků je na jiné úrovni, komfort obsluhy a servisní služby tyto řešení neobsahují.

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *