Výzkum trhu

Každý čtvrtý valentýnský dárek se koupí na internetu

Objem nákupů na internetu každoročně stoupá. V roce 2016 podle Asociace pro elektronickou komerci činil 98 miliard korun. E-shopy jsou oblíbeným místem i k nákupu valentýnských dárků.

Na internetu ho plánuje pořídit každý čtvrtý Čech. Vhodný valentýnský dárek bude na e-shopech hledat více žen než mužů. Vyplynulo to z lednového průzkumu.

Ženy nakupují online
Více než čtvrtina Čechů (26,3 %), kteří plánují nákup valentýnského dárku, ho chce pořídit na internetu. Zajímavostí je, že dar pro svého partnera, chce na e-shopu vyřešit každá třetí žena (34,6 %) a zhruba jen každý pátý muž (22 %). Pokud srovnáme Prahu, Čechy bez Prahy a Moravu, nejčastěji chtějí valentýnský dárek internetovým nákupem vyřešit Moravané (33,3 %). V Praze tento způsob nákupu plánuje zvolit 25 % obyvatel a v oblasti Čech mimo Prahu jen 23,3 % obyvatel. „Dlouhodobým trendem je rostoucí podíl dárků koupený na internetu. Tento trend se nemusí týkat pouze Vánoc, ale i jiných dnů, které jsou marketingově silné. Právě jako v případě Valentýna“ dodává Pavel Včela, ředitel společnosti GLS Česká republika.

Váha balíku klesá
Rostoucí obliba nákupů na e-shopech ovlivňuje i váhu balíků, která se v poslední době snižuje. „Nejčastější zásilkou z e-shopu je balík s váhou okolo 2 kilogramů. Za snižováním váhy balíku stojí změna ve spotřebitelském chování. Češi dnes na internetu kupují i drobné věci každodenní potřeby. Hlavní motivací pro nákup na internetu už není jen cena, ale i úspora času, který má dnes mnohem větší hodnotu,“ uvádí Pavel Včela.

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *