Reklama

MAGNA spouští kampaň (Ne)Zanedbatelná částka

Co je v dnešní době zanedbatelná částka? Na tuto otázku hledal odpověď unikátní experiment humanitární organizace MAGNA, která v listopadu rozeslala na stovky účtů českých a slovenských firem i jednotlivců částku 250 korun. Kampaň, ke které se v Česku ani na Slovensku zatím žádná z neziskových organizací neodvážila, kreativně navrhla a zdarma zpracovala agentura Zaraguza.

Šéf pražské pobočky agentury Zaraguza Marián Füry zdůrazňuje, že jde o velmi nekonvenční způsob, jak oslovit potenciální dárce pro neziskový sektor. „Chtěli jsme vyvolat diskuzi nad tím, zda pro ně 250 korun měsíčně představuje zanedbatelnou, nebo nezanedbatelnou částku. MAGNA za tyto peníze totiž zachraňuje životy,“ vysvětluje.

Na kampaň nebyla využita ani koruna od dárců, veškeré darované peníze totiž putují přímo na pomoc do rizikových oblastí jako Jižní Súdán, Kongo, Sýrie, Libanon, Irák nebo Kambodža. Marketingové aktivity i chod pražské kanceláře MAGNA zcela hradí ze zdrojů svého partnera, kterým je Martin Kúšik s manželkou.

„Dozvěděli jsme se, že většina firem už na dobročinné projekty přispívá, jiné mají vlastní nadace, některé společnosti dar vrátily i s drobným příspěvkem. Zaznamenali jsme také firmy, které se o naší činnosti dozvěděly poprvé a o podpoře naší organizace uvažují,“ shrnuje výsledky výkonná ředitelka MAGNA Lucie Medková a připomíná, že kampaň (Ne)Zanedbatelná částka je hlavně prvním krokem navázání spolupráce s potenciálními dárci.
A její slova potvrzují i samotné společnosti, které MAGNA do netradičního experimentu zahrnula. „Zvolili jste velmi originální způsob, částka 250 korun je v dnešní době zanedbatelná asi i pro jednotlivce, pro velké společnosti je to samozřejmě velice málo, držíme vám palce,“ napsala humanitární organizaci jedna z nich.

Z reakcí lidí a zástupců společností, kteří finanční dar obdrželi, připravila kreativní agentura Zaraguza i video pro sociální sítě. Vystupují v něm například zpěvák Richard Müller nebo herečka Anna Schmidtmajerová, kteří se experimentu zúčastnili. „Je to částka, která je pro střední vyšší vrstvu pravděpodobně zanedbatelná,“ komentuje Müller fakt, že 80 procent lidí peníze na kontě přehlédlo.

Fundraisingovou kampaň, ke které MAGNA spustila i webové stránky 250kc.cz, teď podpoří reklama v digitálu i citylighty, billboardy a inzerce ve vybraných tištěných médiích. Reklamní plochy získala organizace zdarma, na digitální kampaň přispěla také společnost Google prostřednictvím Google Ad Grants. Veškeré marketingové aktivity MAGNA financuje ze zdrojů svého partnera.

„Na celém světě trpí podvýživou až 50 milionů dětí a právě za 250 korun jsme schopni zajistit terapeutickou stravu pro podvyživené dítě na celý měsíc v rizikových oblastech jako Jižní Súdán, Kambodža, Libanon, Irák, Sýrie nebo Kongo. Naši zdravotníci se zaměřují kromě léčby podvýživy také na poskytnutí zdravotní pomoci nebo léčby infekčních onemocnění. Každý měsíc v MAGNA nemocnicích ošetříme až 25 000 lidí,“ říká Denisa Augustinová, zakladatelka humanitární organizace MAGNA.

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *