Marketing

Marketing festival 2019

Marketing festival je každoročně jednou z nejsledovanějších akcí marketingového světa u nás. Ten letošní se odehrál v Kongresovém centru v Praze. Jako již tradičně přinesl lavinu originálních myšlenek, silných názorů od řečníků z celého světa a taky trochu toho boření mýtů. Nejsilnější momenty z něj zachytil a popsal Tomáš Jukl z agentura LCG New Media.

Hned po úvodním slovu Jindřicha Fáborského, který za Marketing Festivalem stojí již od jeho začátků, přišel na pódium Will Reynolds, zakladatel Seer Interactive. Hlavním point přednášky tohoto energického a poutavého řečníka spočíval ve faktu, že máme často tendence slepě následovat nové trendy – a přitom stačí se podívat na data, která máme k dispozici, abychom poznali, že některé věci ještě nedozrály nebo jsou prostě jen nafouknutou bublinou.

Velmi zajímavým příspěvkem bylo povídání Dana Arielyho, jinak profesora behaviorální ekonomiky na Duke Univerzity v Severní Karolíně a autora u nás hodně známé knihy Jak drahé je zdarma. Ten mluvil o svých výzkumech v oblasti motivů lidského chování a jak lze tyto poznatky využít v marketingu. Jak lidé reagují na slevy? Jak vnímají peníze? Jak důležitý je kontext celé situace? Jak lze motivovat někoho k určitému ekonomickému chování? A ano, všechny poznatky stály nejen na obecných zkušenostech, ale především na číslech.

Pokud jste doposud žili v přesvědčení, že kreativita je pouze záležitostí talentu a momentálního rozpoložení, pak by vás mohla zajímat přednáška Kirsty Hulse. Jde o zakladatelku ManyMinds – velmi specifické digitální agentury, která propojuje a využívá množství nadaných freelancerů napříč celým světem. Kirsty je zastánkyní názoru, že kreativitu lze naučit, trénovat a neustále zlepšovat. Podobně jako lze trénovat jiné mozkové funkce a dovednosti, můžeme i zlepšovat svou schopnost tvořit a přinášet nové nápady. Navíc se Kirsty dříve aktivně živila komediálním standupem, takže její přednáška patřila k těm nejzábavnějším.Určitě zajímavé byly i přednášky Josefa Havelky, Samuela Scotta nebo Stéphane Hamela, ale osobně pro mě nejlepší (a nejúdernější) myšlenky přišly v úplném závěru. S přednáškou Marka Ritsona. Profesor z Melbourne Business School je zkušený konzultant brandingu třeba pro Sephora, PepsiCo, Johnson & Johnson a řadu dalších.

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *