banner_left
banner_right
Internet

Nákup na internetu: nejdůležitější je osobní zkušenost, až pak cena

Při výběru internetového obchodu nakupující nejčastěji vycházejí z  osobní zkušenosti, ta je důležitá pro více než 49 % uživatelů. Přibližně 43 % uvádí, že nejdůležitější impuls k nákupu na internetu je pro ně nízká cena. Více než 25 % vybírá e-shop na základě zkušeností ostatních nakupujících. Výzkumu, který pořádal internetový srovnávač cen Heureka.cz a největší obchodní portál Aukro.cz, se zúčastnilo 14 000 nakupujících na internetu.

„Podle průzkumů, které připravujeme každý rok, je vlastní zkušenost s e-shopem nebo recenze ostatních nakupujících stále důležitějším faktorem při výběru e-shopu. Dokonce důležitějším než samotná cena,“ říká Tomáš Hodboď z internetového srovnávače Heureka.cz, který provozuje projekt Ověřeno zákazníky s recenzemi skutečných nakupujících. Nekvalitnější české e-shopy podle zkušeností nakupujících jsou každoročně vyhlašovány v anketě ShopRoku.

Význam zkušeností a doporučení při rozhodování o nákupu na internetu každoročně roste. V roce 2008 byly zkušenosti a recenze ostatních nejdůležitějším faktorem rozhodování pro 16 % dotázaných, letos je uvedlo už 25 % dotázaných.

Význam doporučení potvrzuje i David Vychytil, ředitel Aukro.cz: „Už delší dobu pozorujeme narůstající význam osobní zkušenosti a doporučení, proto máme radost z toho, že 95% našich uživatelů doporučuje Aukro.cz pro obchodování na internetu také svým přátelům a blízkým – na jejich nákupní rozhodnutí to má obrovský vliv. Nejčastějším důvodem pro doporučení je přitom šíře sortimentu, možnost nakoupit zboží za nižší ceny než jsou maloobchodní a nabídka zboží, které není v běžné distribuci. Významný vliv má také bezpečnost a důvěryhodnost.“

– red –

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *