E-business

Startegie T-Mobile sází na rozvoj nových služeb: infotainment, entertainment a messaging

Společnost T-Mobile oznámila uvedení nové řady produktů v oblasti mobilních datových služeb s cílem výrazně podpořit jejich další využívání zákazníky. Klíčovým prvkem je snadné používání – nové ikony a snadný přístup do zones přes klávesu podpoří uvedení tří nových telefonů v dubnu tohoto roku. T-Mobile nabídne prvotřídní služby založené na zasílání zpráv, jako první uvede na trh video messaging, nabídne stahování špičkového obsahu a nové položky v rámci t-zones.
Navíc v prvním dubnovém týdnu bude v Německu, Velké Británii, Rakousku, Nizozemsku a České republice zahájena kampaň na podporu t-zones.

„Rozumíme situaci na trzích: Odvětví telekomunikací prochází radikální změnou, objevují se nové struktury pro vytváření hodnoty. T-Mobile se k této situaci staví aktivně a neustále vyvíjí progresivní modely podnikání. Pozice T-Mobile je vynikající – máme silnou značku s dobrými výsledky a počty našich uživatelů potvrzují, že nabízíme inovativní produkty odpovídající požadavkům trhu. To rovněž potvrzuje pozitivní trend ve využívání našich služeb,“ řekl René Obermann, generální ředitel skupiny T-Mobile.

Společnost T-Mobile oznámila komplexní, široce zaměřenou kampaň na podporu využívání mobilních datových služeb. Společnost T-Mobile si je vědoma, že pro úspěch na trhu je zásadní strategie, v jejímž centru stojí zákazník, a proto v prvním dubnovém týdnu zahájí rozsáhlou komunikační kampaň. Jejím cílem je podpořit využívání nehlasových služeb T-Mobile, představit atraktivní nové produkty a telefony a umožnit uživatelům silnější zážitek při využívání služeb T-Mobile, a nabídnout jim tak spolehlivé, relevantní a přitažlivé služby.

René Obermann, generální ředitel skupiny T-Mobile, tuto skutečnost komentoval slovy: „Naplňujeme vizi, jež spočívá ve zpřístupnění mobilních multimediálních aplikací širokému okruhu zákazníků za příznivé ceny. Za pouhý rok se nám podařilo vybudovat jednotnou mezinárodní společnost poskytující multimediální služby, a můžeme tak zákazníkům nabídnout výhodnější podmínky a posílit svoji konkurenceschopnost. Naším cílem je proniknout s multimediálními produkty T-Mobile na masový trh.“

Marketingová kampaň je postavena na pěti klíčových aspektech cíleného přístupu, v jehož středu stojí zákazník. Prvním aspektem je snadné používání: tomu napomůže zavedení nových ikon a jedno- i víceúčelových kláves pro přístup k t-zones. V budoucnosti budou mít zákazníci možnost stáhnout si personalizovaná uživatelská rozhraní a uspořádat si vlastní ikony tak, jak jim to bude vyhovovat.

Snadný přístup do zones přes klávesu umožní v dubnu tohoto roku uvedení tří nových telefonů (Nokia 3650, Samsung V200 a Panasonic GD87). V průběhu roku pak budou představeny další typy telefonů. Mimoto lze portál t-zones efektivně využívat pomocí přibližně 95 % telefonů z nabídky společnosti T-Mobile.

Druhým důležitým prvkem je vývoj nových služeb. Strategie T-Mobile v oblasti produktů má tři hlavní součásti, kterými jsou: informace („infotainment“), zábava („entertainment“) a služby založené na zasílání zpráv („messaging“). V oblasti „messagingu“ T-Mobile dále rozšiřuje svoji komplexní nabídku produktů o možnosti zasílání a stahování videonahrávek, které uvede na trh jako první. Díky přístupu ke všem formám mobilního „messagingu“ a nyní i nabídce předních značek z oblasti pevného připojení, jako jsou T-Online, MSN a t-email, nabízí nyní společnost T-Mobile nejširší řadu produktů pro zasílání zpráv ve svém oboru. Co se týče zábavy, umožňuje T-Mobile personalizované stahování obsahu prostřednictvím mezinárodního „download centra“, jež rovněž poslouží jako platforma pro nabízení her pro mobilní přístroje, a to ve spolupráci se společností Nokia (N-Gage). Nabídku portálu t-zones navíc dále rozšíří dva nové kanály: t-movies a t-shopping.

V oblasti datových služeb je základním stavebním kamenem partnerství. Společnost T-Mobile v nedávné době navázala spolupráci se čtyřmi společnostmi. Na poli zábavy se spojila se společnostmi MTV a Universal Mobile, které významně obohatí kanály t-music a t-movies. Tato mezinárodní partnerství dále doplní spolupráce na lokální úrovni, v Německu například s předními značkami jako jsou Spiegel, FAZ, n-tv, Bunte či Bild. Společnost T-Mobile je přesvědčena, že je zapotřebí vytvořit alianci společně s vedoucími hráči v oboru, kteří se trvale věnují mobilním datovým službám.

Partnerství se společností 3G LABS dále posílí uživatelský komfort díky spolupráci při vývoji nových rozhraní pod značkou T-Mobile, jež umožní zákazníkovi jednodušší přístup k obsahu, který ho zajímá.

Společnost T-Mobile bude dále spolupracovat s firmou Research in Motion. Cílem této spolupráce je uvést na trh první verzi produktu BlackBerry, orientovanou na spotřebitele z řad profesionálů (tzv. ‚prosumer‘) v rámci zaměření na rozvoj služeb T-Mobile v oblasti „messagingu“. Produkt „Prosumer RIM“ dokládá přesvědčení společnosti T-Mobile, že aplikace a přístroje se budou lišit podle potřeb uživatelů. Všechna tato čtyři partnerství urychlí vývoj v oboru, protože společnost T-Mobile bude první, kdo služby tohoto druhu uvede na trh.

Nikesh Arora, marketingový ředitel skupiny T-Mobile, k tomu uvedl: „Naše snaha vytvářet a utvářet tento trh mobilních dat je neúnavná a intenzivní. Jde spíše o maratón než sprint: za poslední dva roky jsme vybudovali rozhodující základnu – byli jsme opatrní a především rozumní optimisté. Náš přístup k partnerství a strategie stavící do středu zákazníka zajistí, že tento trh skutečně budeme i nadále tvořit a utvářet. Všechny nezbytné předpoklady jsou splněny, sektor telekomunikací je připraven datové služby přijmout.“ S ohledem na přání a potřeby zákazníka, které T-Mobile neustále monitoruje, tak bude i nadále rozvíjena spolupráce s obchodními partnery. Ta povede k další nabídce přístrojů určených exkluzivně pro zákazníky T-Mobile a zajišťujících co největší uživatelský komfort.

Pátý základní prvek se zaměřuje na zavádění nových, atraktivních tarifů v oblasti mobilních datových služeb pro masový trh na bázi platforem GPRS a UMTS. Nové ceny budou nejprve zavedeny v Německu a zanedlouho i na ostatních trzích včetně České republiky.

Reklamní a propagační aktivity budou v celé Evropě zahájeny 4. dubna 2003.

Zdroj: T-mobile

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *