Internet

QR kódy 2 měsíce poté

V říjnu se ve vybraných stanicích pražského metra objevil QR STORE MALL.CZ, virtuální obchod, ve kterém si lidé přes mobilní telefon měli možnost nakoupit celou řadu produktů – od drogérie po dnes populární výrobníky domácích sycených nápojů. Celý koncept není úplně nový, Česká republika je nicméně teprve třetí zemí světa, kde se podobná kampaň pro velkou značku realizuje. Na úspěšnost tohoto projektu jsme se zeptali Petra Krále, marketingového ředitele Mall.cz a Michala Panise, zástupce společnosti SodaStream, o kterou byl během kampaně největší zájem.

Kolik prodejů jste prostřednictvím QR kódů zrealizovali?

„Na výsledná čísla si budeme muset ještě chvilku počkat,“ říká Michal Panis a Petr Král doplňuje, „teď v období vánoc jsou objednávky v řádech desítek kusů denně.“

O které produktové kategorie nebo produkty/značky byl největší zájem?

„Ve druhé vlně byl největší zájem o SodaStream a Lego,“ odpovídá Petr Král z Mall.cz.

Budete v QR kódech pokračovat a jak vidíte jejich budoucnost v ČR?

„Mall.cz určitě plánuje QR kódy využívat aktivně i do budoucna. Pro internetový obchod je to efektivní nástroj, kterým může propojit offline aktivity s přímým prodejem. Už v listopadu a prosinci jsme měli QR kód na všech CLV plakátech, příští rok chystáme velké věci,“ plánuje Petr Král.
Dle Michala Panise QR kód rozšiřuje pohled na možnosti prodeje. „Napadlo by Vás někdy, že si můžete koupit třeba vánoční dárek ve vestibulu metra, bez hotovosti a s dopravou do druhého dne přímo domů?“ A dodává, „SodaStream je inovativní přístroj a jde ruku v ruce s dalšími inovacemi, kterým QR kód beze sporu je, a proto mu věříme i do budoucna.“

V poměru s předvánočním objemem obchodů a realizačními náklady, potvrdily se QR kódy jako efektivní prodejní kanál?

„Neočekávali jsme velké prodeje, protože jsme si vědomi jisté „negramotnosti“ společnosti s použitím tohoto nového technologického prvku. Nicméně, jsme mile překvapeni a určitě v tom vidíme nový prodejní kanál. Prodeje naznačují, že se společnost v tomto případě učí velice rychle,“ říká Michal Panis.
Petr Král doplňuje, „Od samého počátku jsme celou akci brali jako prodejní i marketingovou akci. Sledovali jsme tedy celkový prodej promovaného zboží a nárůsty byly výrazné. Tedy, pro nás to určitě byla akce vysoce efektivní.“

Byly předvánoční prodeje správnou dobou nasadit QR kódy jako novinku? Naučili se spotřebitelé rychle s nimi pracovat?

„Je pravda, že pro většinu cestujících šlo o technickou novinku, kterou viděli poprvé, ale celá kampaň trvala 2 měsíce, což považuji za dostatečně dlouhou dobu na to, aby se ti zákazníci, které QR kódy zaujaly, s nimi také naučili pracovat. A podle objednávek to vypadá, že naučili,“ usmívá se Petr Král.

Vidíte prostor pro strategické rozšíření QR kódů u povánočních slev a očekáváte jejich další růst?

„Jestli to budou přímo QR kódy nebo jiná technologie nevím, ale realizace nákupu přes mobil na ulici nebo v metru je čím dál aktuálnější,“ odpovídá Petr Král a dodává „Určitě chceme být v tomto směru i nadále velmi aktivní. Baví nás nové trendy.“
„QR kód dokáže ovlivnit zákazníka jinou formou a nabídnout mu novou emoci z nakupování. Filosofií SodaStreamu je se spolupodílet na nových trendech a lámat hranice, proto budeme v tomto směru nadále aktivní,“ uzavírá téma Michal Panis.

– red –

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!