banner_left
banner_right
Internet

Social Search: Pokouší se Google "zničit" SEO agentury?

V lednu 2012 ohlásil Google betatestování na poli vyhledávání pomocí nového algoritmu. Jmenuje se Social Search.

Jedná se o vyhledávání za pomocí výsledků vycházejících z doporučení a sympatií Vašich přátel na profilu sociální síti Google +. To znamená, že uvidíte pouze oblíbené výsledky svých přátel a oni zase ty Vaše.

Ale proč to Google dělá?

O tom, že společnost Google Inc. je jednou z nejbohatších asi není pochyb. A je pravda, že ten, kdo má hodně, chce ještě více.  

V současné době Google profituje ve chvíli, kdy se společnost například s internetovým obchodem rozhodne inzerovat v jeho vlastním reklamním systému AdWords. Z toho, že se ten samý eshop dostane na první příčky pomocí SEO, Google nic nemá. Ba naopak, kvalitní výsledky prvních příček díky SEO agenturám zmenšují počet kliknutí na vedle běžící placenou reklamu.  

Ale co pak stane?

V jednu chvíli po dlouhé době přátelského se tváření ze strany Google může se tato společnost vydat cestou vyhledávání pouze za pomocí Social Search. Běžné vyhledání již nebude. A my budeme existovat v době, kdy firmy se nedostanou mezi uživatele jinak než přes AdWords, případně rozsáhlou a finančně náročnou offline reklamou.

Jde tedy vůbec sociální síti Google + o vyrovnání se již zaběhlým social media?
Nebo je to jen nástroj k získání monopolu nad finančními toky v online prostředí?

Linky:
 http://googleblog.blogspot.com/2010/01/search-is-getting-more-social.html

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *