Komunikace

Globální reklamní růst pokračuje. Latinská Amerika, Asie a Tichomoří kompenzují oslabení Evropy

Světový reklamní trh podle mediální agentury ZenithOptimedia roste stále rychleji, v letošním roce se mají globální reklamní investice zvýšit o 4,8 %. Za tímto růstem stojí několik nadnárodních společností, které se rozhodly investovat do budování značky a zvýšení podílu na trhu. Podle předpovědi agentury ZenithOptimedia se růst reklamních investic v Evropě lehce zpomalí, toto zpomalení však vykompenzují země Latinské Ameriky, Asie a Tichomoří.

Důvěra v evropskou ekonomiku je v krátkodobém horizontu nižší, a proto ZenithOptimedia předpokládá oproti předchozí predikci zpomalení růstu v západní Evropě na 1,5 %, ve střední a východní Evropě na 6,5 %. Oproti tomu Asie a Tichomoří porostou o 7,4 %, nejsilněji rostoucím regionem bude Latinská Amerika, kde se očekává růst ve výši 9,2 %. Optimisticky vypadá výhled na nejbližší dva roky, kdy by se měly globální reklamní investice zvednout o 8 až 10 %.

Za povšimnutí stojí, že do roku 2014 bude 60 % všech reklamních výdajů pocházet z rozvíjejících se trhů, 33% se na tomto růstu budou podílet jen čtyři země: Brazílie, Rusko, Indie a Čína.

Explozivní nárůst reklamy na sociálních sítích

Internet je dle očekávání nejdynamičtěji se rozvíjejícím reklamním médiem. Do roku 2014 by měla internetová reklama tvořit celosvětově 22,1 %, na šesti nejrozvinutějších trzích (Kanada, Čína, Norsko, Jižní Korea, Švédsko a UK) dokonce překročí 30% hranici. Stále využívanější budou nové formáty, mezi které patří reklama na sociálních sítích a on-line videa (předpokládá se až 21% nárůst zobrazení), až 15% roční růst se dá předpokládat také u placeného vyhledávání.

– red –

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *