banner_left
banner_right
Marketing

Jak podpořit doporučování vaši firmy

Kvalita se chválí sama – to je stará a stále platná pravda. Kdo pracuje dobře, s chutí a zároveň se ve své profesi stále vzdělává a zdokonaluje, toho jeho dílo vychvaluje samo a často lépe než velká mediální kampaň. Ta nejlepší reklama jde od úst k ústům, od ucha k uchu a je úzce spojena s dobrým jménem podnikatele. Tajemství úspěchu na tomto poli spočívá v poctivé práci od samotného počátku a to včetně zakázek, které nejsou obzvlášť výnosné – nikdy totiž předem nevíte, jestli vás nějaký malý klient, nedoporučí nějakému velkému.

Rozšiřování dobrého jména se dá i napomoci. Můžete začít tím, že zajistíte, aby vaši příbuzní, přátelé a známí věděli, čím se zabýváte. Nejde o to jim něco vnucovat, jako spíš je při vhodné příležitosti stručně informovat o svém podnikání, aby vás případně mohli někomu osobně doporučit, což určitě rádi udělají, pokud vás znají jako spolehlivého a pracovitého člověka. To samé jistě můžete očekávat i od svých spokojených klientů.

Tento způsob levné a přitom účinné propagace můžete ještě dále výrazně podpořit tím, že zavedete jednoduchý systém provizí. Pokud vám někdo dohodí nového klienta, proplatíte mu po dokončení a úhradě celé zakázky podle okolností provizi z jejího objemu nebo hrubého zisku. Měli byste důsledně u každého nového klienta zjišťovat, kdo vám ho doporučil a provizi vyplácet bez ohledu na to, jestli o možnosti jejího získání referující osoba věděla či ne. Každého potěší, když za ním z ničeho nic přijdete s několika stokorunami či tisíci a poděkujete.

Vy na tom také neztratíte, protože jde o příjem, který byste bez doporučení vůbec neměli a  získáváte nového klienta a s ním i pravděpodobně další budoucí zakázky.

Co uděláte pro to, aby si Vás lidé mezi sebou doporučovali vy?

Vladimír Kuchař
poradce pro marketing a rozvoj firem
MARKETINGOVÁ KANCELÁŘ.CZ

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *