banner_left
Marketing

Co o vás říká vaše vizitka?

Každý, kdo něco prodává, rozdá týdně několik svých vizitek. Vizitka je často tím jediným, co si potenciální zákazník z našeho setkání odnese. Navíc spoustu vizitek rozdáme, i když potkáme někoho, kdo by mohl mít zájem o naše služby či výrobky, mimo pracovní dobu.

Proto je velmi důležité mít dobré a správné vizitky. Spousta lidí dělá chybu tím, že si plete vizitku s reklamním letákem. Nesnažte se na vizitku dostat všechny údaje o vaší osobě a produktech či službách. Dbejte na přehlednost a snadnou čitelnost.

Firemní vizitky mají představit dotyčnou osobu jako zaměstnance nebo představitele dané firmy. Vedle údajů o osobě (jméno, příjmení, titul, funkce) nesou i jméno společnosti, adresu, telefonní číslo, e-mailovou adresu a webové stránky. Má-li vaše firma jednotný vizuální styl (logo, grafická podoba, barvy, typografie), nechte si v souladu s jeho grafickým manuálem vyhotovit i vizitky. Vynaložené úsilí se vám vrátí v podobě jednoznačné identifikovatelnosti a serióznosti vaší firmy.

Odlišit se od jiných vizitek, které potenciální zákazník během dne dostane, se můžete především kvalitním provedením a nějakým zajímavým prvkem. Zajímavým zpestřením vizitek (kromě samotného grafického zpracování) je i využití tiskových technologií. Lakováním můžete zvýraznit logo nebo důležitý text. 3D efektu se docílí slepotiskem nebo perforací různých tvarů výsekem.

Předávání vizitek je nedílnou součástí kontaktování obchodního procesu. Prvním úkolem je mít vizitku připravenou (není nic trapnějšího než její zdlouhavé hledání po kapsách či v aktovce), nejlépe pak ve speciálním pouzdře, vyhneme se tak jejímu poškození. Samotné předání následuje po pozdravu a podání ruky. Pokud naopak vizitku přijímáte, nezapomeňte si ji prohlédnout, přečíst a na důkaz s jejím seznámením prohodit pár slov například o adrese, titulu nebo grafické úpravě. Potom vizitku opatrně uložte tak, abyste nevzbudili dojem, že ji co nevidět vyhodíte.

Co se pořadí předávání týče, držte se těchto zásad:

  • Host předává vizitku jako první, hostitel jako druhý.
  • Společensky méně významná osoba předává vizitku jako první, významnější osoba jako druhá.
  • Nejdříve tedy předáte vizitku vy, pak vám ji nabídne váš klient.

Co uděláte pro to, aby vám vaše vizitka přinesla více zákazníků vy?

Vladimír Kuchař
poradce pro marketing a rozvoj firem
MARKETINGOVÁ KANCELÁŘ.CZ

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *