banner_left
banner_right
Prodej

Přes obavy o růst ekonomiky panuje v Německu výrazné konzumní klima

Německá ekonomika je tahounem číslo jedna v evropském ekonomickém prostředí. I česká ekonomika je na německou výtazně napojena. Jaké panuje konzumní klima v Německu? Spotřebitelé se evidentně obávají, že německá ekonomika bude turnulencemi v europrostoru stahována dolů. Doposud ale vidí paradoxně nebezpečí přicházející z okolního ekonomického prostředí jako ohrožující spíše ekonomiku jako celek než jejich vlastní osobní situaci.
Vývoj vlastní finanční situace je v červnu hodnocen výrazně pozitivněji než v květnu 2012. Jejich tah ke koupi může ještě jednou lehce nabýt, jak uvádí jedna z výzkumných agentur působících na německém trhu na základě výzkumu spotřebních návyků mezi 2000 respondenty.

Po třech nárůstech v pořadí utrpělo konzumní klima v Německu výrazný útlum. Tlumící se mezinárodní prostředí ukazuje své jasné působení. Díky neustálým diskusím ohledně budoucnosti společné měny stejně jako poskytnutím finančních prostředků ke stabilizaci španělského bankovního systému stoupají v očích spotřebitelů rizika také pro německou konjunkturu. Konzumenti se očividně obávají , že se Německo ať v kratším či delším výhledu, nemůže vyhnout klesajícímu trendu v europrostoru. Především pro vývvoj exportu vznikají skrze recesi nezanedbatelná rizika na důležitých evropských odbytištích.

Klesajícímu optimismu ohledně ekonomického růstu zůstávají výhledy příjmů domácností ušetřeny. Rostoucí počty zaměstnaných stejně jako v porovnání s předchozími roky vylepšené mzdové tarify nechávají očekávání ohledně dalšího vývoje mezd stoupat. K tomu ještě přichází to, že inflační tlak ochabuje. Růst životních nákladů v květnu klesl pod psychologicky důležitý práh dvou procent. Díky tomu spotřebitelé vidí svoji kupní síli jako posílenu.

Nakupování místo šetření

Ve víru silného nárůstu příjmových očekávání může také v červnu růst úroveň spotřebního chování. Přes rostoucí obavy ohledně růstu ekonomiky je atmosféra pro konzumní chování výhodná. Stejně jako u příjmových očekávání, má i v tomto případě rostoucí centrální význam rostoucí zaměstnanost. Na jedné straně zabezpečuje méně strachu o práci a s tím související jistotu plánování, což má rozhodující roli právě pro větší nákupy či investice. Na druhé straně podporuje současná finanční krize nákupní chování. Díky chybějící důvěře ve finanční trhy spojené s historicky nejnižší úrovní úrokových sazeb, nepovažují mnozí spotřebitelé za velmi atraktivní, ponechávat své finance v bankovních domech.

Zdroj: Absatzwirtschaft.de

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *