banner_left
banner_right
Branding

Konference New Challenges In Brand Management

Ve dnech 28. a 29. dubna se v Praze, v luxusních prostorách hotelu Intercontinental, konala mezinárodní konference na téma New Challenges In Brand Management pořádaná společností Marcus Evans. Na straně přednášejících i účastníků byli manažeři těch nejvěhlasnějších světových firem. Z pohledu seznamu přednášejících firem, struktury a obsahu přednášených témat se zřejmě jedná o to nejlepší, co může český trh v této oblasti vzdělávání nabídnout. Zarážející je pouze fakt, že konference se účastnilo relativně málo zástupců z České republiky. Asi se už nemáme co učit.

Celým průběhem konference bezchybně provázela prof. M. Přibová, která působila jak v roli chairmana, tak i přednášejícího. K bonbónkům konference (ale i marketingového trhu v Čechách vůbec, protože kde jinde se můžete setkat a pohovořit s představiteli špičkových firem?) určitě patřily, mimo jiné, společnosti Levi´s, Interbrand a Mercedes – Benz/Maybach.
Soudě podle počtu dotazů ze strany publika také potvrdily roli favorita. Dle tohoto měřítka byla asi nejzajímavější (u posluchačů byl patrný „emotional involvement“) prezentace Frederika Carlinga ze společnosti Levi´s. Dle zájmu a počtu dotazů ze strany účastníků je vidět, že tato značka je opravdovou součástí našeho života. Značkou, se kterou se mnoho z nás rádo identifikuje.

Až na pár výjimek byly všechny prezentace zaměřeny na věci, které se již staly resp. udály. Mnoho prezentací bylo ve formě „case studies“. Což je nakonec k dobru takovýchto setkání, protože můžete nahlédnout do kuchařek těch úspěšných, porovnat svoje postupy s postupy ostatních, popř. zjistit, co funguje, co ne a proč.
Ač by tomu název konference mohl napovídat, pouze málo přednášejících zabrousilo do budoucnosti tzn. jaké „challenges“ před námi stojí. Zajímavé je, že snad nikdo z přednášejících nevzpomenul (ve větší míře) nová média, nové formy komunikace, konkrétně pak Internet. Ani ze strany účastníků nepadl dotaz na toto téma. Buď tato oblast ještě není tak horká, jak by se mohlo zdát (dle každodenních informací z médií) nebo je naopak věcí tak samozřejmou, že nikoho nenapadlo o tom speciálně hovořit či se dotazovat.

Opět se potvrdila skutečnost, co zmohou kvalitní prezentační dovednosti přednášejícího. Ty způsobí, že i prezentace na „neatraktivní“ téma (např. bankovnictví ) může být velmi zajímavá a rozhodně dokáže resonovat s publikem. Naopak, některá témata a kategorie, která přímo vybízela ke „komunikační show“, zůstala za svým potenciálem. Forma vs. obsah.
Ten, kdo by od konference očekával nějaké převratné know-how v oblasti brand managementu, by se zřejmě nedočkal. Na vině by však spíše byla falešná očekávání.

Bylo možné během konference vypozorovat určitého společného jmenovatele na téma brand managementu ze strany přednášejících firem? Určitě.
Ze strany těch nejvýznamnějších a nejúspěšnějších firem byly slyšet stále stejné věci (vsadím se, že pro mnohé marketéry, stále věci nové). Tady jsou:

Jasné a úzké zaměření – diferenciace – jednoduchost – konsistence a zase konsistence. A stále dokola: jasné a úzké zaměření – diferenciace – jednoduchost – konsistence a zase konsistence.

Zdá se Vám, že to není nic nového? Není. Přesto se těchto pravidel málokdo drží. Pokušení neustále roztahovat značku ad absurdum se prostě nedá odolat.
Vezmeme-li si slova úspěšných firem k srdci (protože jak je vidno, pouze v hlavě je mít nestačí), mohli bychom za výzvy brand managementu považovat (pokolikáté už?) právě tato pravidla. Jak jinak se také v té současné a budoucí komunikační džungli prosadit?

Jestliže se mi líbila nějaká myšlenka, respektive hluboká pravda, které přednášející během svých prezentací vyřkli, pak to byla věta od pana Nicola Stanisch ze společnosti Interbrand.

„The way I brand myself, my product or service shows how I understand my business“.

A jak rozumíte vašemu byznysu Vy? Přijďte si porovnat vaše postupy a úspěchy s kolegy z branže na jedné z dalších konferencích pořádaných společností Marcus Evans.

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *