E-business

Většina telefonních linek změní operátora

NMS – agentura pro výzkum trhu, zpřístupnila výsledky exkluzivního průzkumu mezi aktivními uživateli internetu, který se zaměřil na hlasové služby telefonních operátorů. Detailní výsledky jsou zpřístupněny ve formě volně prodejné studie.

Výsledky průzkumu, který byl realizován na vzorku aktivních uživatelů internetu s rozhodujícím vlivem na výběr služeb telefonního operátora v domácnosti, odhalily míru sympatií k jednotlivým operátorům pevných telefonních linek. Z alternativních operátorů nejvíce sympatií získal Tele2 (30%) následován Aliatelem, Contactelem a Tiscali (14%, 13% a 11%). Český Telecom, který je hlavním operátorem 90% respondentů, získal sympatie přibližně čtvrtiny respondentů.

Z průzkumu dále vyplývá, že mezi stávajícími uživateli pevných telefonních linek je velmi silná skupina potenciálních klientů alternativních operátorů. 22% respondentů by nejraději vyzkoušelo služby některého alternativního operátora nejpozději do půl roku. V delším časovém horizontu, více než půlročním, je potenciálních klientů již 62%.

Nejvíce respondentů uvažuje při volbě alternativního operátora o využití nabídky služeb od Tele2 (67%). Na dalších místech stojí společnosti Contactel, Aliatel a Tiscali (56%, 51% a 42%).

Více jak třetina respondentů (38%) neuvažuje o přechodu k alternativnímu operátorovi, protože nezná konkrétní nabídku žádného operátora (47%) a nepředpokládá úsporu (71%).

Graf: Kterého operátora považujete za nejsympatičtějšího?

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *