Výzkum trhu

V počtu promo akcí jsou řetězce i nadále skromné. Slevy jsou však razantnější

Česko-slovenská sales promotion agentura Sales House s.r.o. pokračuje ve sledování promo aktivit vybraných řetězců a výskytu akčních cen ve vzorovém spotřebním košíku. Po lednovém průzkumu, kdy trh vykazoval mnohem skromnější výskyt promočních aktivit oproti předvánočnímu období, to dokazují i výsledky z první poloviny března 2013. Dále klesá počet akcí. Slevy však mohou být mnohem razantnější. V Čechách i na Slovensku to dokazuje Nescafé Gold 200 g, kdy se průměrná sleva pro obě země pohybovala okolo 53 %. V počtu nejvíce promo akcí sledovaných výrobků vedl v ČR Globus s téměř 21 % a v SR řetězec Kaufland s 22 %. Potřetí za sebou nejlépe nakoupíte sledovaný vzorový košík v Globusu (ČR). Na Slovensku se v tomto období dělí o prvenství Kaufland a Tesco.

„Obecně lze z našich dat potvrdit, že řetězce jsou v počtu promo akcí stále opatrnější. Může jít o omezení ze strany řetězců, ale i ze strany dodavatelů, kteří se po změně DPH snaží udržet běžné ceny. Pokud však akce jsou, můžeme narazit na mnohem vyšší slevy, jako například u Nescafé Gold 200 g nebo u Hery 250 g, a to v obou zemích“, okomentoval výsledky Juraj Fábry, výkonný ředitel agentury Sales House s.r.o.

ČR – Celkový podíl akčních cen v řetězcích (vzorový košík)

SR – Celkový podíl akčních cen v řetězcích (vzorový košík)

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *