SAS Institute, lídr v oblasti business intelligence, uvádí na trh řešení SAS Activity-Based Management 6.0, které umožňuje skutečné pochopení nákladů a zisků spojených s jednotlivými zákazníky, produkty, službami a obchodními procesy.
Ačkoli se běžně předpokládá, že 25 % zákazníků není ziskových, v některých případech působí společnostem určité finanční ztráty až 90 % klientů. Analýzy navíc ukazují, že nerentabilní zákazníci obvykle připraví firmu o 300 % ziskové marže, kterou vytváří ziskoví zákazníci. Je to proto, že náklady na obsluhu ztrátových zákazníků, jako jsou mj. náklady na komunikaci s klientem, manipulační a distribuční náklady, vysoce přesahují příjmy, které tito zákazníci firmě přinášejí.
Řešení SAS Activity-Based Management 6.0 se integruje s existujícími finančními a operativními systémy za účelem vytváření modelů ziskovosti a nákladů, které organizacím umožňují lepší rozhodování. SAS ABM obsahuje vyspělé funkce modelování, webové rozhraní pro analýzy a reportování a integrační nástroje pro získávání a transformaci dat z jakéhokoli systému. Využití webového rozhraní pro modelování umožňuje distribuované použití řešení v rámci celé organizace, takže může být účinně integrováno do každodenních činností firmy.
Například cenové modely, které se tradičně aktualizovaly manuálně nebo byly provozovány v samostatném prostředí, mohou být nyní integrovány do podnikových systémů s využitím rozšířených funkcí extrakce, transformace a načítání dat (ETL). To umožňuje zahrnout obchodní změny do modelového prostředí podle toho, jak jsou realizovány cenové nabídky.
SAS Activity-Based Management 6.0 je výsledkem úspěšné integrace produktů Oros, které SAS získal v loňském roce akvizicí společnosti ABC Technologies. Nové řešení v sobě spojuje aplikace pro analýzu ziskovosti, řízení nákladů a prediktivní obchodní modelování z původní řady Oros s technologiemi přístupu a skladování dat společnosti SAS.
SAS Activity-Based Management zajišťuje ucelený pohled na finance
Řešení společnosti SAS umožňuje firmám zefektivnit strategická a operativní rozhodnutí odhalováním potenciálních problémů, zjišťováním příležitostí pro zlepšení a přeměnou těchto příležitostí do konkrétních akcí, což připívá ke zlepšení konkurenceschopnosti a ziskovosti firem. Finanční manažeři získají přístup k smysluplným reportům týkajících se nákladů a zisků firmy, prostřednictvím využití dat z finančních a transakčních systémů a jejich převodem do přesných analýz nákladů a ziskovosti. Uživatelé mohou zároveň vytvářet měřítka skutečné finanční výkonnosti tak, že k jednotlivým produktům, zákazníkům, službám a obchodním procesům přiřadí skutečné náklady. To jim umožní získat informaci o zdrojích a dopadech těchto nákladů na zisk firmy.
SAS Activity-Based Management mohou využívat manažeři a řídící pracovníci v rámci celé organizace, včetně:
- Manažerů výnosových středisek – finanční ředitelé, marketingoví ředitelé a ostatní členové managementu, kteří musí mít přehled o nákladech a výnosech produktových řad, zákazníků nebo poskytovaných služeb.
- Manažeři nákladových středisek – finanční ředitelé, manažeři oblastní podpory či výrobní manažeři, kteří jsou odpovědní za náklady spojené s dodávkou výrobků a služeb zákazníkům.
- Manažeři sdílených služeb – manažeři pro oblast IT, lidských zdrojů, administrativy a ostatních podpůrných služeb, kteří musí kalkulovat a účtovat služby poskytované interním zákazníkům a řídit finanční plánování a rozpočtování pro určení budoucí úrovně služeb.
- Manažeři oddělení plánování a rozpočtování – finanční ředitelé a hlavní účetní, kteří řídí cyklus plánování a vytváření rozpočtů společnosti.
Měření založené na aktivitách integrováno v řešeních SAS
SAS Activity-Based Management 6.0 završuje úspěšnou integraci produktů ABC Technologies do řešení společnosti SAS. V květnu bylo představeno řešení SAS Value Chain Analytics 6.0, které je speciálně navržené pro maloobchody, velkoobchody, distributory a výrobce z oblasti spotřebního zboží. Toto řešení nabízí finanční transparentnost organizacím, které působí v obchodních řetězcích, a umožňuje jim snížit náklady na výrobky a zvýšit ziskovost, od povýrobní fáze až po konečnou dodávku do maloobchodní prodejny. V následujících měsících budou všechna řešení SAS pro oblasti finančního řízení, lidských zdrojů, řízení IT, automatizace marketingu a strategického řízení výkonnosti doplněna funkcemi pro analýzy a měření na základě aktivit.
Zdroj:SAS