Komunikace

Sponzorované SMS do sítě Eurotel zvyšují prodeje a propagují značku

Internetová společnost M.I.A., a.s. oznámila výsledky prvních reklamních kampaní realizovaných prostřednictvím sponzorovaných SMS zpráv. Dosavadní zkušenosti ukazují, že doručení reklamní SMSky uživatelům sítě Eurotel má přímý dopad na prodej a budování značky.

Za 3 měsíce komerčního provozu dostaly více než 3 miliony uživatelů mobilní sítě Eurotel přes 25 milionů různých reklamních sdělení. Efektivita uskutečněných kampaní v mnohých případech přesáhla očekávání.

„Po dosavadních zkušenostech se dá říci, že sponzorované SMS zprávy mají svůj nepopiratelný přímý vliv na prodej a zvyšovaní povědomí o inzerovaném zboží či službě,“ pochvaluje si úspěch projektu Sponzored SMS Project Manager společnosti M.I.A. Daniel Nohel. SMS kampaň dokáže zvýšit návštěvnost webových stránek více než pětkrát. Sponzorované SMS však mají svůj vliv i na růst tržeb. Na základě jedné z kampaní se zvýšil prodej o více než 250 procent.

„Například efekt kampaně zaměřené na bonitní klienty společnosti Eurotel byl velmi zajímavý z pohledu růstu prodeje,“ přibližuje projekt Nohel. „V tomto případě šlo o propagaci Letních shakespearovských slavností. Za týden jsme rozeslali bonitním klientům společnosti Eurotel 100.000 sdělení,“ dodal. Reklamním sdělením byla komunikována zmíněná kulturní akce a možnost předprodeje vstupenek s odkazem na internetové stránky. Na mobilní telefon přišlo uživatelům následující reklamní sdělení: „Letni shakespearovske slavnosti – Prazsky hrad – vstupenky jiz v siti Ticket Art WWW.TICKET-ART.CZ“. Návštěvnost stránek bezprostředně po kampani vzrostla o pětinu. „Za jeden týden předprodeje jsme běžně prodali 600 až 700 vstupenek. Po oslovení zákazníků sponzorovanými SMS jsme za týden prodali vstupenek 1.900,“ hodnotí úspěšnost kampaně Miroslav Bučko z agentury Ticket Art.

Zákazník v tomto případě využil toho, že systém umožňuje doručit na mobilní telefon příjemce pouze přesně stanovený počet stejného reklamního sdělení. Reklama tak nezahltí jednu osobu, ale sdělení dostane předem známý počet zákazníků, což šetří prostředky zadavatelů reklamy.

Vedle tržeb mají sponzorované SMS zprávy velmi pozitivní vliv například na návštěvnost webových stránek inzerentů. „V době, kdy probíhala kampaň sponzorovaných SMS zpráv, vzrostla návštěvnost www stránek s informací o přípravku Snoreeze o více než 500 procent,“ prozradila Petra Dlouhá z agentury Communication Design, která marketingově spolupracuje se společností IVAX Pharmaceutical.

Sponzorované textovky jsou také vhodné pro kampaň podporující značku. „SMS komunikaci hodnotíme pozitivně. Všem jsme mohli kdekoli připomenout , že Kofola má svou rádiovou hitparádu, ve které se soutěží prostřednictvím webových stránek o atraktivní ceny. Ze zpětných reakcí víme, že kampaň svůj účel splnila. Kupříkladu návštěvnost našich stránek rostla v období kampaně o více jak 20 procent,“ hodnotí kampaň Břetislav Koláček, Brand Manager značky Kofola.

A co je podle expertů společnosti M.I.A. při reklamní kampani nejdůležitější? „Podle mého názoru nejvíce záleží na kreativitě. Na kvalitě kampaní se bez pochyb projevuje kvalita textařů. Vždyť text je to, čím v tomto případě komunikujeme,“ sdělil svůj názor Project Manager společnosti M.I.A. Daniel Nohel.

O sponzorovaných SMS
Sponsored SMS je služba poskytovaná společností Eurotel s cílem umožnit uživatelům internetu zdarma posílat SMS přes internetovou bránu. Služba současně otevírá zadavatelům reklamy, agenturám i spotřebitelům přístup k novému a účinnému prostředku marketingové komunikace. Reklama je zobrazována jako součást osobní zprávy zaslané přes internetovou SMS bránu a je doručena „do kapes a tašek“ přesně těch segmentů, které si přeje inzerent oslovit.

Hlavní výhody sponzorovaných SMS
– adresnost – zprávy jsou zasílány předem vybraným segmentům zákazníků
– nízké startovací náklady – výrazná úspora počátečních nákladů oproti nadlinkovým aktivitám
– unikátnost – systém umožní nastavit kampaň tak, že na jedno číslo putuje například od jednoho klienta jen jedno reklamní sdělení denně

Prostřednictvím tohoto komunikačního nástroje inzerenti zasáhnou téměř 4 milióny uživatelů mobilní sítě Eurotel.
Nové interaktivní médium nabízí zadavatelům reklamy řadu výhod. Nízká cena a vysoký účinek této reklamy vytvářejí novou dimenzi komunikace s klientem. Velkou předností je motivace a zaujetí číst osobní zprávy doručené na mobilní přístroj příjemce.

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *