Komunikace

Nokia a návrhář Zac Posen se společně snaží spojit lidi s módou

Zac Posen, často považovaný za nejtalentovanějšího návrháře, který v poslední době vstoupil do světa módy, a společnost Nokia, která do výroby mobilních telefonů přinesla design, se spojili, aby vytvořili exkluzivní řadu bezdrátových produktů pro náročné jedince sledující módní trendy. V rámci této spolupráce bude společnost Nokia sponzorovat Posenovu módní přehlídku, která proběhne v New Yorku během Týdne módy Olympus 2004. Na ní Zac Posen představí svou podzimní kolekci pro rok 2004. Tato kolekce nazvaná „Blixen“ je inspirována zamrzlým jezerem, zimním lesem a půlnoční sněhovou bouří. Prvním výrobkem, na němž budou Zac Posen a společnost Nokia spolupracovat, bude exkluzivní řada telefonů Nokia 7200 obohacená o dekorativní prvky kolekce Blixen.

Do světa designu Zac Posen poprvé vtrhnul v roce 2001 a do 21.století vstoupil jako jeden z nejnadějnějších mladých módních talentů na světě. Jeden z Posenových prvních návrhů je umístěn ve stálé sbírce prestižního londýnského muzea Viktorie a Alberta, Zac Posen také získal četná ocenění včetně nominací radou módních návrhářů na americkou prestižní cenu Perry Ellise pro mladé talenty v letech 2002 a 2003, cenu nadace Ecco Domani pro mladé návrháře v roce 2001 a v roce 2002 se stal finalistou mezinárodní návrhářské soutěže ENKAmania. V době, kdy se umění, hudba, móda, design a architektura sbližují, se Zac nachází přímo ve středu této nové kultury.

Jak řekl Zac Posen: „Nokia svým telefonům vždy vtiskne skvělý design a je pro mě ctí, že mohu již tak elegantní telefon, jakým je Nokia 7200, doplnit o módní prvky. Kolekci podzim/zima 2004 jsem navrhoval pro městské módní fanoušky, tedy přesně pro ten typ lidí, kteří tuto exkluzivní řadu telefonů Nokia budou považovat za nezbytnost.“

Podobně jako Zac Posen se společnost Nokia koncem devadesátých let přeměnila z finského konsorcia, na začátku devadesátých let mimo Evropu téměř neznámého, na největšího světového výrobce mobilních telefonů. Z velké části stojí za tímto úspěchem inovace designu, kterou Nokia do výroby mobilních telefonů přinesla. Na začátku devadesátých let byly téměř všechny telefony černé a čtverhranné. Potom dala společnost Nokia mobilním telefonům barvu a ty brzy přestaly být vnímány jako jakési technické vymoženosti a stal se z nich módní doplněk. Během stejného desetiletí představila Nokia snímatelné barevné kryty, které zákazníkům umožnily okamžitě změnit vzhled jejich telefonu a odkryly mnoho možností inovativních tvarů a jedinečných materiálů, které upevnily vedoucí pozici společnosti Nokia v oblasti designu bezdrátových telefonů. Jako uznání za svůj špičkový návrhářský tým získala Nokia nesčetné množství ocenění včetně Radius Trophy pro nejlepší návrhářský tým roku, ceny Red Dot a IF Silver.

„Design je základem všeho, co ve společnosti Nokia děláme. To se netýká jen dobře známých telefonů, ale také naší reklamy, obalů a doplňků k mobilním telefonům – ty všechny mají svou vlastní osobitost, na první pohled lze poznat, že pochází ze společnosti Nokia,“ řekl Duncan Burns, vedoucí návrhář pro společnost Nokia a vedoucí návrhářského týmu pro Nokia 7200. „Jsme nadšeni, že máme možnost pracovat s tak slavným návrhářem jako je Zac Posen, který do své práce dává neuvěřitelnou energii a nadšení. Díky spojení charakteristického designu Nokia a vzrušující originality Zaca Posena vznikne velmi žádaný přístroj, odlišný od všeho, co je dnes na trhu k dispozici.“

– pk –

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *