banner_left
Branding

Zentiva – dnes již známá značka

Skupina Zentiva se pod tímto názvem objevila na trhu v srpnu roku 2003. Vznikla spojením dvou největších farmaceutických firem na českém a slovenském trhu – Léčiv a.s. a Slovakofarmy a.s.. Obě společnosti již před fúzí zaujímaly čelné pozice na tuzemském trhu. Propojením obou firem vznikl internacionální subjekt, který disponuje dostatečným potenciálem k tomu, aby se mohl vypracovat na předního evropského výrobce léků. Vznik skupiny sebou samozřejmě přinesl i nutnost dostat název Zentiva do podvědomí laické i odborné veřejnosti. K tomu byla určena i masivní mediální kampaň, s logem Zentivy jsme se setkávali na televizních obrazovkách i v denním tisku.

Jak kampaň zapůsobila na veřejnost, jak se jí podařilo vrýt jméno Zentiva do podvědomí obyvatel naší republiky, zjišťovala prostřednictvím svého nejnovějšího reprezentativního šetření (GfK Omnibus) společnost GfK Praha. Na otázky zjišťující asociace s názvem Zentiva odpovídalo na přelomu měsíců ledna a února 2004 tisíc reprezentativně vybraných (Random Address) osob starších 15 let.

Co se Vám vybaví, když se řekne Zentiva? Polovina populace už dnes ví
Pod pojmem Zentiva si lidé nejčastěji vybavovali okruh činností či věcí spojených s výrobou léků, včetně reklamy na léčivé přípravky. Z konkrétních odpovědí je možno jmenovat například názvy jednotlivých přípravků (např. Celaskon, Calibrum, Modafen, Paralen Plus, Mucosin) či obecné odpovědi typu „výrobce vitamínů, potravinových doplňků, léků na bolest“ či nejčastěji uváděnou odpověď – „výrobce léků“. V celkovém součtu pak byly takovéto odpovědi zaznamenány u 45% dotázaných osob. Téměř pětina oslovených název Zentiva buď slyšela nebo viděla, nicméně jej není schopna konkretizovat. Obdobné množství respondentů se s názvem nikdy nesetkalo.

V případě, že respondentům bylo napovězeno, že se v případě Zentivy jedná o firmu působící na našem trhu, dosáhly odpovědi charakterizující subjekt jako výrobce léků, vitamínů a potravinových doplňků úrovně 55%. Téměř čtvrtina osob opět nebyla schopna přiřadit názvu konkrétní pojem, se jménem Zentiva se v tomto případě nikdy nesetkalo pouhých 8% respondentů. Jak rychle nahradí název Zentiva jména osvědčených firem Léčiva a Slovakofarma? Společnost GfK Praha bude v některém z dalších výzkumů situaci ve vývoji etablování nové značky sledovat.

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *