E-business

IBM Everywhere Display v obchodě budoucnosti

IBM Everywhere Display, výzkumný prototyp, který udělá z jakéhokoli povrchu v hypermarketu virtuální interaktivní počítač s dotykovou obrazovkou, je nejnovější inovací, která se dostala z laboratoře do skutečného provozu obchodu METRO Group Future Store v německém Rheinbergu.

IBM Everywhere Display pomocí kombinace projektorů, zrcadel a propracovaného softwaru promítá údaje z informačního systému obchodu na jakýkoli povrch v obchodě a reaguje na pokyny zákazníků. Nakupující tak mohou vyhledávat informace pouhým dotykem povrchu, na který jsou data promítána, jako by pracovali u počítače s dotykovou obrazovkou. Promítat se může na zdi, regály, podlahu a jakýkoli jiný povrch. Pokud zrovna žádný zákazník nepoužívá systém interaktivně, může promítat reklamy a další sdělení na podporu prodeje.

V obchodě METRO Group Future Store je Everywhere Display propojen s informačním kioskem IBM o víně a promítá na podlahu směrové šipky, jež dovedou zákazníka přesně k vínu, které si právě vybral v kiosku. V uličce s víny dále systém zobrazuje animované informace o vínech, která jsou zrovna zařazena do prodejní akce, a upozorňuje na nejprodávanější vína v obchodě.

„Everywhere Display přibližuje dosud nedostupné informace na dosah ruky,“ říká Alain Benichou, viceprezident IBM pro distribuční sektor v Evropě, na Středním východě a v Africe. „Obchodníci dostávají potenciálně silný nástroj interakce se zákazníkem, s jehož pomocí mohou poskytovat informace, o které je zájem. Jde o výjimečný způsob, jak mohou obchody jako METRO Group prohloubit u zákazníků zážitek z nakupování a získávat jejich věrnost.“

Virtuální dotyková obrazovka, jež vzniká prostřednictvím projektoru zavěšeného na stropě, otočného zrcadla, videokamery a vyspělého softwaru, má mnoho možností využití. Dotykem promítacího povrchu si zákazník může vyhledávat informace například o velikostech a střizích džín, o typu paměťové karty pro určitý digitální fotoaparát nebo o plánu obchodu. Everywhere Display byl vyvinut ve výzkumné laboratoři IBM v Hawthorne ve státě New York.

V high-tech obchodě Future Store, který nedávno oslavil své první výročí, se v praxi zavádějí nové maloobchodní technologie včetně radiofrekvenční identifikace zboží (RFID) a inteligentní váhy Veggie Vision. Také váhu Veggie Vision, kterou zákazníci obchodu METRO Group Future Store nedávno zvolili nejoblíbenější inovací, vyvinuly výzkumné laboratoře IBM. Inteligentní váha je vybavena kamerou, která rozpoznává čerstvé ovoce a zeleninu, a automaticky tiskne příslušné cenovky. Používají ji dvě třetiny zákazníků obchodu Future Store a je navržena tak, aby dokázala rozpoznávat rozdíly mezi různými druhy jablek a dalšího zboží.

IBM je systémovým integrátorem obchodu Future Store a kromě toho řídí strategii, poradenství, implementaci a zavádění projektu RFID v rámci společnosti METRO Group, jehož se účastní 100 dodavatelů, 10 centrálních skladů a 250 supermarketů. Projekt by měl být spuštěn v listopadu 2004.

– red –

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *