Public relations

Staňte se expertem

Novináři milují experty. Nejlépe takové, kteří jsou ochotni se vyjádřit ke všemu a formulují své odpovědi bez váhání a bez ztráty cti. Po odbornících, kteří tématu rozumí a jsou ochotni se srozumitelně vyjádřit v médiích, je neustálá poptávka. Nic nepůsobí objektivněji, než vyjádření několika nezávislých a erudovaných osobností.

Jeden ze způsobů, jak o sobě dát vědět, je pozvat novináře na oběd. Bude to pravděpodobně dobře fungovat v regionálních listech a mutacích celostátních tisků, s mnohem menším úspěchem lze počítat ve velkých městech (Praha, Brno …). Snažte se na novináře (nebo šéfredaktora, budete-li políbeni Štěstěnou), zapůsobit šíří znalostí a bohatostí nápadů, pohotovým spojováním faktů, ale také uměřeností. Není nic horšího, než předvádějící se šašek.

Dobrým kontaktem je také sloupkař, který je nucen každý den či týden zaplnit pevně dané místo v novinách a bude vděčný za každý námět nebo zajímavý fakt. Zkuste si sami popsat každý den jednu stranu tématem, který bude přitažlivý pro čtenáře, bude mít hlavu a patu a nebude urážet.

Můžete si pomoci znalostí redakčního kalendáře, což je volně dostupný seznam speciálních témat a článků, které mají vyjít v nadcházejícím kalendářním roce. Obracejte se na příslušné novináře týdny předem, podle periodicity a obtížnosti tématu i měsíce v předstihu. Pozvěte je na konference, které se týkají tématu. Novinář před uzávěrkou spěchá a nemá času nazbyt.

Další, velice účinnou metodou je vytvoření sítě dalších řečníků, kteří se zaměřují na stejné téma jako vy. Uzavřete dohodu o vzájemném odkazování a posílání novinářů, kdykoliv se ozvou média („Vím o někom, kdo se tímto problémem také zabývá, ale má jiný úhel pohledu, než jsem Vám právě uvedl.“). Reportéři často chtějí pro svůj článek více než jeden zdroj, působí to vyváženě.

Nezapomeňte na doprovodné texty u konferencí – zde máte možnost krátce shrnout svou prezentaci, uvést na sebe kontakt, stručně se představit a připojit fotografii. Ta je velmi důležitá, neboť se tak dostanete i k těm, kteří o vaši prezentaci přišli.

Samozřejmostí je o sobě jako o expertovi dávat vědět na poli vlastním – přímý kontakt na webovských stránkách, v propagačních materiálech, v doprovodných informacích všech možných brožur a letáků, které doprovázejí vaše aktivity, v úvodních slovech ke svým prezentacím a ve svém portfoliu pro sdělovací prostředky. Spojíte-li tak v myslích novinářů své jméno s pojmem „expert“, máte vyhráno.

zdroj: www.intensity.cz

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *