banner_left
Výzkum trhu

Rozdíly mezi zákazníky se prohlubují

S rostoucím významem obchodních řetězců a sílící konkurencí se začíná výrazně profilovat také nákupní chování českých zákazníků. Prohlubující se rozdíly mezi jednotlivými skupinami ukazuje jejich typologie právě vydaná firmami INCOMA Research a GfK Praha.

Jasně vykrystalizovaly moderněji orientované skupiny nakupujících se sklonem nakupovat spíše ve velkoplošných prodejnách, s kladnějším vztahem k reklamě a značkovému zboží a zpravidla také s vyššími příjmy. Na straně druhé se vytvořily skupiny konzervativnějších nakupujících přiklánějící se spíše k menším tradičním prodejnám, s nižší ochotou vydávat peníze a menší vnímavostí vůči reklamním akcím.

Také mezi jednotlivými moderními i konzervativními nakupujícími je ovšem řada rozdílů – jejich různost je ve studii vyjádřena vytvořením sedmi základních typů nákupního chování (přehled viz tabulka).

Tato struktura nakupujících je poměrně stabilní a přestože moderních nakupujících přibývá, není tento vývoj příliš dramatický.


Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *