V testování Sujet Focus, které provádí firma FOCUS CZ Marketing & IT Research se v 38. testovacím týdnu vůči konkurenčním TV spotům z tohoto období prosadil spot IKEA. Tento „nadnárodní“ spot, který vtipným způsobem propaguje ložnice, adaptovala v ČR pro Ikeu agentura Ogilvy&Mather. Respondenti u image kriterií charakterizují tento spot jako obzvlášť informativní, moderní a originální. U všech oblastí výzkumu spot získal lepších hodnocení u žen než u mužů. I když spendings této reklamní kampaně nepředstavovaly nejvyšší výdaje na nákup mediálního prostoru, spot získal nejlepších hodnot u známosti.

Na druhém místě se ze ztrátou 4,8 bodu u skóre umístnil spot T-Mobile Relax propagující nové tarify tohoto mobilního operátora. Svému umístnění vděčí vysokým hodnotám u známosti a líbivosti. Tento reklamní spot, který získal nejvýraznějších hodnot u image kritérií informativní a moderní, pochází z dílny reklamní agentury Saatchi&Saatchi.

Na třetím místě se umístnil spot automobilky Renault propagující její model rodinného vozu Thalia. Adaptaci spotu provedla reklamní agentura Publicis. U image dosahuje tento spot nejlepších hodnot v originalitě a informativnosti, za své umístnění vděčí vysokým hodnotám u líbivosti.

Na prvním místě v databance za rok 2004 nadále panuje TV spot značky Kofola, který vytvořila agentura Kaspen. V rámci Sujet Focus byl tento spot testován v 14. týdnu 2004.
Dušan Belko
FOCUS Cz Marketing & IT Research
Čtěte také
Největším inzerentem byla loni značka PICKWICK
Známou osobnost raději ne: Internetoví Češi hodnotili (nejen) důvěryhodnost reklam na farmaceutika
Největším inzerentem je od začátku roku Jacobs
Nákupní chování Čechů se za poslední tři roky výrazně měnilo
Nejsilnějším inzerentem je letos zatím růžový slon
Napsat komentář