Finance

Retail Banking Forum 2005

Na konferenci Retail Banking Forum, která se premiérově konala 5. května 2005 v andel´s hotelu v Praze, se sešli zástupci bank, spořitelen, pojišťoven a nezávislých finančních poradců, aby diskutovali o nových příležitostech na trhu, faktorech podmiňujících úspěch na měnícím se trhu a změnách, které můžeme očekávat.

Prvního ročníku konference Retail Banking Forum, která má ambice stát se do budoucna místem, kde se budou každoročně scházet klíčoví hráči na poli finančních služeb, se zúčastnilo téměř 150 delegátů.

V úvodním bloku věnovanému fenoménům formujícím český trh finančních služeb, promluvili zástupci GfK, ČNB a AWD. Vedle informací o vývoji na trhu ve středoevropském kontextu (vystoupení pana Alexandra Zeha z GfK Vídeň) a příspěvku zaměřeného na implikace nové normy pro dohled na bankami Basel II (přednesla zástupkyně dohledu ČNB, paní Helena Sůvová) vzbudilo největší diskuzi vystoupení pana Martina Valacha, obchodního ředitele společnosti AWD. Tato jednička na evropském trhu nezávislého finančního poradenství vstoupila počátkem roku na český trh. Pan Valach ve svém příspěvku ukázal, jak AWD jako nezávislý finanční poradce atakuje pozici bank v jejich vztahu ke klientům. V evropských zemích dokázalo AWD vytlačit klasické bankovní instituce do role „výrobce“ bankovních produktů a z velké části převzít vztah k retailovému klientovi a tím i kontrolu nad značnou částí trhu.

V odpoledním bloku nejvíce zaujaly přednášky pana Jiřího Škorvagy z České spořitelny na téma segmentace klientů a cílení nabídky bankovních produktů, poté vystoupení p. Jaromíra Sladkovského z ČSOB, který hovořil o zkušenostech s řízením a měřením marketingových kampaní. V závěrečném bloku přesvědčily účastníky konference zástupci HVB Bank, dámy Jana Riebová a Petra Slabá, jak velkou strategickou roli může hrát řízení lidských zdrojů při zvládnutí rozvoje retailového bankovnictví v bankovní instituci.

Konference Retail Banking Forum ukázala, jak užitečná je výměna informací mezi různými subjekty na trhu, který prochází tak turbulentním rozvojem. Z četných diskuzí v kuloárech vyplynula celá řada nových podnětů pro další zlepšení nabídky a péče o retailové klienty ve finančním odvětví.

Konferenci Retail Banking Forum 2005 organizovala poradenská společnost INCOMA Consult za podpory odborného garanta GfK Praha a mnohých sponzorů v čele s platinovým partnerem konference – společností ADASTRA.

– red –

Čtěte také