Marketing

Staňte se úspěšnou osobností – buďte funky!

V dnešním informačním věku je nejdůležitějším kapitálem vzdělání.
Dříve se získávalo učení do 25 let s výhledem na to, že všem tyto znalosti vydrží až do smrti. Učení mělo všeobecný charakter a široký rozsah a většina lidí už neměla další vzdělávání v plánu. Dnes se ale každý musí učit bez přestávky po celý život. Jen tak se stane konkurenceschopným.

Jací tedy být, abychom byli úspěšní?

Kjell A Nordström a Jonas Ridderstråle ve své knize Funky Business navrhují čtyři zásadní doporučení:
1) Buďte sami sebou
2) Buďte jedineční
3) Začleňte se
4) Napojte se

1) Buďte sami sebou
Dnes máme jedinečnou svobodu. Jenom MY rozhodujeme o svém životě a tudíž i profesní úspěšnosti. V pulsujícím světě 21.století musíme mít naprosto jasno v tom, kdo jsme, kam chceme jít, jaký chceme dělat business, s kým a kde. Navíc si také musíme stanovit jak a s kým budeme trávit volný čas, navazovat vztahy a podobně. Prostě mít nad svým životem KONTROLU.
Úspěšní lidé jsou proto úspěšní, že jsou tím, čím jsou a dělají právě to, čím jsou! Zbavme se rolí přisouzených jinými lidmi či společností. Je třeba se zeptat, kdo jsem! Konkrétně JÁ! Teprve tehdy, když v sobě objevíme přirozenost, staneme se osobností!
Je třeba si hned stanovit svoji vlastní osobní strategii. Jestliže vás nebaví, co děláte, tak s tím přestaňte! A to okamžitě. Na chvíli se posaďte nebo si lehněte a zamyslete se nad sebou. Co vás baví, co je pro vás jednoduché. A potom přemýšlejte, jak toho co nejvíce využít!
Mě například baví psát: povídky, knížky, či odborné věci. Zjistil jsem, že když nepíši den, už mi to schází. Proto nemohu s psaním neuspět, když mě to baví a žádné psaní neberu jako práci, ale jako koníček, jako radost. Ať si vyberete cokoliv, co vás baví, nejen že zjistíte vnitřní uspokojení, ale navíc budete úspěšní!

2) Buďte jedineční
I když děláte jakoukoliv práci, pro úspěch musíte být alespoň v něčem jedineční, třeba jen na krátké časové období. Dříve to bylo jednodušší, ale dnes je pouze odchylka od normy receptem pro přežití a úspěch.
Nedívejte se okolo sebe nebo neposlouchejte názory, co tomu řeknou ostatní. Pokud chcete být úspěšní, vyražte vlastním směrem. A před sebou budete mít prakticky dvě cesty: extrémní specialista a spojovatel protikladů .
Extrémní specialista
si vybere činnost, kterou nikdo nechce, či o kterou není velký zájem a v této činnosti se vzdělává, pracuje a pracuje. Pouze v ní! Čím je tato činnost specializovanější, tím lépe.
Spojovatel protikladů
naproti tomu bere produkty, služby či obory zdající se nepropojitelné a ty spojí! Je to jen o nápadu! Zdá se to jednoduché, také to je, jen mít ten nápad.
Například houslista Pavel Šporcl hraje vážnou hudbu, ale má jinou image než ostatní na celém světě. Spojil vážnou hudbu a netradiční oblékání. Každý před ním to mohl udělat, ale je to právě on, kdo tímto nápadem zatraktivnil vážnou hudbu i lidem, kteří se o ni dříve vůbec nezajímali.
Zamyslete se nad tím, zda chcete být extrémní specialista či spojovatel protikladů. A v čem by to mělo být?

3) Začleňte se
Dnes je na celém světě trend takový, že lidé odcházejí ze společností a pracují na sebe. Je to z tohoto důvodu, že je ve společnostech jejich nadání buď ignorováno nebo zneužíváno či nedostatečně odměňováno. Odcházejí a zakládají si vlastní společnosti, které se stávají převážně pouze z jednoho člověka. Tito lidé pokračují ve stejné práci, ale účtují si dvakrát víc a prodávají své znalosti svým bývalým zaměstnavatelům či jiným firmám. Musíme tedy na sebe nahlížet jako na společnost s vlastní intelektuální účetní knihou a obchodní značkou! Potřebujeme investovat sami do sebe a zviditelnit se na trhu. Funky lidé se více než stálému zaměstnání raději věnují tomu, aby byli zaměstnatelní – neustále doplňují své znalosti, aby byli atraktivní pro zaměstnavatele v kterémkoliv čase a místě. Funky lidé rovněž tvrdě pracují, aby na sebe upoutali pozornost a byli pro společnosti přitažliví. To musejí, protože se většinou jedná o hráče v globálním světě a v něm záleží na tom, kdo bude přitažlivější. Přitažlivost a pozornost nejsou jen obalem, ale i formou.
Značkujte se, balte se a nabízejte se tak, abyste byli žádoucí!

4) Napojte se
Nic zajímavého co se dosud objevilo, nevzniklo v izolaci. V dnešní společnosti jste pouze tak silní, nakolik vás lidé znají. Můžete být nejchytřejší osobou na světě, ale pokud o vás nikdo neví, v ničem vám to nepomůže.
Dnes si každý z nás může ve svém sklepě či garáži otevřít nadnárodní společnost a pomocí internetu získat několik milionů zákazníků.
Všichni se tedy potřebujeme napojit na partnery. Na takové partnery, kteří by nám pomohli s každou činností nebo procesem, v nichž nejsme prvotřídní. Prostě aby nám tito partneři pomohli se stát skutečně sami sebou, zefektivnit naše schopnosti a umožnit nám dosáhnou širokého záběru.
V minulosti lidé většinou zůstávali tam, kde se narodili a nebo vystudovali. To ale již neplatí! Celý svět doznává výrazných změn a státy, které už nemohou zavírat dveře, musí zajistit magnety, jak zdroje a lidi upoutat a přitáhnout právě k sobě.
Přemýšlejte, jak celý svět upoutat a jak se napojit na ty nejlepší partnery!

Předchozí článek v Marketingových novinách od Miroslava Oupice:
Funky firma

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *