Komunikace

Zlepšete odezvu Vašich direct mailových aktivit

Jsou-li součástí Vaší propagace direct mailové aktivity (například rozesílání obchodních nabídek nebo propagačních materiálů na vybranou databázi adres), možná Vás bude zajímat, jakými prostředky je možné zvýšit odezvu ze strany potenciálních zákazníků. Podle mých zkušeností se odezva zpravidla pohybuje v řádu jednotek procent; záleží samozřejmě na druhu rozesílané informace a její atraktivitě pro příjemce. Odezvu je však možno zvýšit – a to i několikanásobně. Dále uvádím několik tipů, které Vám mohou být nápomocny:

1. Umocněte účinek Vašeho direct mailu dalšími marketingovými aktivitami
Vaším sdělením by měli být adresáti zasaženi opakovaně a z několika stran. Zaregistrují-li Vaši reklamu před obdržením poštovní zásilky a budou-li již o Vás a Vaší nabídce něco vědět, zvýšíte pravděpodobnost jejich odezvy.

2. Informujte adresáty před rozesláním direct mailu i po něm
Zejména u nových, potenciálních zákazníků, které chcete oslovit, se vyplatí informovat je telefonicky ještě před odesláním direct mailu. Informujte je stručně o Vaší nabídce s tím, že podrobnější informace jim zašlete poštou. Po několika dnech po rozeslání direct mailu je kontaktujte telefonicky ještě jednou a ověřte si jejich názor na Vaši nabídku. Tento postup je samozřejmě technicky zvládnutelný pouze u aktivit menšího rozsahu.

3. Vyberte pečlivě cílovou skupinu
Správný výběr cílové skupiny je kriticky důležitý pro úspěšnost Vašeho direct mailu! Snažte se svojí nabídkou oslovit nejvlastnější zájmy cílové skupiny a vyřešit její stávající či potenciální problém.

4. Personalizujte vaše sdělení
Budete-li se obracet na konkrétní osobu namísto anonymního „Vážení přátelé“, zvýšíte pravděpodobnost odezvy.

5. Dbejte na kvalitu materiálů
Adresáti – zejména ti, kteří Vás ještě neznají – budou hodnotit podle zaslaných materiálů celou Vaši firmu. Nedopusťte proto, aby bylo na zásilkách vidět amatérské zpracování. Nepoužívejte nekvalitní fotokopie, dbejte na pravopis, používejte kvalitní papír i obálky. Určitě se to vyplatí.

6. Motivujte adresáty k odpovědi
Nabídněte adresátům nějakou odměnu za to, že na Váš dopis odpoví. Může to být malý dárek, nabídka konzultací či zaslání podrobnějších informací či vzorků zdarma. Je-li cílem Vaší aktivity přímo prodej, zkuste limitovat Vaši speciální nabídku časově nebo do vyprodání zásob, nabídněte zaslání zboží zdarma a další garance.

7. Usnadněte adresátům maximálně jejich odpověď
Různí lidé preferují různé způsoby komunikace – nabídněte proto každému to, co mu vyhovuje nejvíce: telefonický kontakt, fax, e-mail nebo vyplnění formuláře na Vašich webových stránkách.

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *