ICT

Západočeská energetika nasadí analytické CRM řešení SAS

SAS Institute, přední dodavatel v oblasti business intelligence a integrovaných datových skladů, a konzultační firma Soluziona, oznamují zahájení implementace řešení pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) založeného na analytických technologiích SAS ve společnosti Západočeská energetika (ZČE). ZČE je první energetickou společností v České republice, která s cílem zlepšovat kvalitu a rozsah služeb poskytovaných zákazníkům vypsala v loňském roce veřejnou soutěž na dodávku a implementaci CRM systému. Vítězem této soutěže se stala společnost Soluziona, jako hlavní garant řešení, a jedním z klíčových subdodavatelů technologického řešení je společnost SAS Institute ČR.

Základními technologiemi pro realizaci tohoto projektu byla zvolena řešení společností SAS a Siebel Systems. Očekávaná doba implementace celého řešení, které zahrnuje oblasti operativního a analytického CRM a jejich integraci s ostatními systémy Západočeské energetiky, je 14 měsíců. Společnost SAS se bude na jeho realizaci podílet dodávkou kompletního řešení pro oblast marketingu, kde se klade velký důraz na analytickou přípravu a využití zpracovaných údajů o zákaznících, s následným využitím pro segmentaci, profilování, přípravu a vyhodnocování marketingových kampaní. Implementace projektu marketingu, postaveného na technologiích SAS, se odhaduje na 7 měsíců.

„ZČE přikládá značný důraz špičkové obsluze zákazníků a vysoké kvalitě cenově konkurenceschopných produktů profilujících se pod obchodní značkou NOVÁ ENERGIE,“ uvádí František Šůcha, generální ředitel Západočeské energetiky. „NOVÁ ENERGIE není pouze dodávka elektřiny, ale ucelený komplex produktů a služeb z oblasti energií. Právě tímto směrem jsme zaměřili svoji dlouhodobou komunikační a marketingovou strategii. Jsme si vědomi, že v rámci trhu s elektřinou budeme do budoucna součástí většího celku. Usilujeme však o takovou prestiž a takové dovednosti, které ocení každý akcionář. CRM chápeme jako filozofii přístupu k zákazníkovi. V softwarové podpoře CRM pak vidíme způsob, jak zmiňovaný přístup dostat na špičkovou úroveň,“ dodává František Šůcha.

„Jsme rádi, že management ZČE volí stejnou strategii jako přední energetické společnosti v Evropě,” říká Zdeněk Panec, ředitel SAS Institute ČR. „Z našich zkušeností víme, že řízení vztahů se zákazníky hraje v energetickém průmyslu stále větší roli. S přihlédnutím k probíhající deregulaci energetického trhu, musí být organizace připraveny pružně reagovat na požadavky zákazníků a změny tržního prostřední. Z tohoto důvodu je důležité vnímat CRM jako součást strategie, která staví zákazníka do centra obchodního zájmu společnosti. Těší nás, že můžeme využít zkušeností SASu z podobných projektů a tyto předat ve formě úspěšného projektu ZČE.”

Čtěte také