Služby

Interní komunikace se stala strategickým nástrojem zvládání neustálých změn

Milan Deutsch, Senior Consultant agentury Mmd, přední konzultační společnosti zaměřené na komunikaci v oblasti střední a východní Evropy, představil na talinské konferenci o interní komunikaci nejnovější trendy a výzvy v oblasti interní komunikace. Konference se zúčastnilo 70 delegátů z různých sektorů estonské společnosti – včetně zástupců presidentské kanceláře, státní správy a místních i mezinárodních firem všech velikostí.

„Všechny organizace prochází neustálými změnami – včetně interní restrukturalizace, zeštíhlování, převzetí, spojení a akvizic, privatizace, uzavírání výrobních závodů nebo jen změn interního způsobu řízení. Když počítáme s psychologickými faktory, jako že se zaměstnanci změn obávají, jsou k nim skeptičtí nebo se jim dokonce brání, tak se dobře plánovaná a realizovaná interní komunikace stává klíčem ke stimulaci, motivaci a vedení zaměstnanců, což je konec konců klíčový podnikový kapitál.

I samotné odvětví interní komunikace prochází změnami. V mnoha firmách se původně jednalo o taktický nástroj personálních manažerů, více méně zcela oddělený od strategického plánování managementu. V dnešní době by měla interní komunikace pokrývat ideálně tři oblasti – řízení/motivaci (management/leadership), komunikační funkce a personální funkce. Pokud jsou tyto tři oblasti dobře provázány, firma i její zaměstnanci jsou připraveni na změny, dokáží se jim přizpůsobovat a přitom jsou stále vysoce motivováni,“ uvádí Milan Deutsch.

Delegáti hovořili o konkrétních postupech implementace strategií interní komunikace a o problémech, kterým v minulosti čelili. Představeny byly konkrétní příklady – od propouštění zaměstnanců, až po kampaně při změně značky.

– red –

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *