Výzkum trhu

Spontánní znalost značek – chladničky a kombinace chladničky s mrazničkou

Institut pro výzkum trhu GfK Praha zařazuje pravidelně do svého měsíčního omnibusového výzkumu otázky, jejichž cílem je zjišťovat spontánní znalost značek ve vybraných skupinách výrobků mezi českou veřejností. Ke zjištění tohoto výsledku je používáno metody osobního dotazování. Dotazování se uskutečňuje v souboru 1 000 občanů České republiky ve věku od 15 do 79 let vybraných na základě stratifikovaného vícestupňového náhodného výběru.

Stejně jako v letech 2000 a 2001, i v letošním roce je spontánně nejznámější značkou chladnička Calex. Tu uvedlo 70 % respondentů. Za ní, již s větším odstupem, následují Whirpool (35 %) a Zanussi (34 %).
Na dalších místech se umístily značky Gorenje (30 %), Electrolux (19 %) a Ardo (12 %).

Graf:
Chladničky a kombinace chladničky s mrazničkou 05/2002

Čtěte také