Knihy

Kniha „Management – Základy, prosperita, globalizace“

Monografie Management, jejíž nový dotisk s podtitulem Základy, prosperita, globalizace připravilo nakladatelství Management Press, je monumentálním dílem více než dvacetičlenného autorského kolektivu, v jehož čele stál prof. Jaromír Veber, vedoucí katedry podnikového managementu podnikohospodářské fakulty VŠE v Praze.

Snahou autorského kolektivu bylo obsáhnout oba pohledy – prezentovat tradiční témata na úrovni soudobých poznatků a neopomenout uvést nebo alespoň zmínit vše nové, co je relevantní pro další vývoj managementu. Zároveň si klade i další ambiciózní cíle: zpracovat publikaci o managementu, která by sloužila při výuce na vysokých školách a zároveň poskytovala užitečné poznatky pro praxi, přičemž publikaci současně adresuje jak manažerům v podnikových organizacích, tak i vedoucím pracovníkům (manažerům) neziskových organizací a orgánů státní správy.

Výklad je – v souladu s podtitulem knihy – rozdělen do tří částí. První část je zaměřena na základy managementu a přináší výklad základních manažerských aktivit (funkcí), jak jsou pojímány v obvyklých učebnicích managementu (kapitoly: Pojetí managementu, Rozhodování, Plánování, Řízení implementace, Kontrola, Organizování, Řízení lidských zdrojů, Komunikace, Informační systémy v manažerské práci, Profil manažera, Vývoj managementu ve dvacátém století), druhá část je věnována tomu, co by měli manažeři znát a realizovat ve svých řídicích aktivitách, chtějí-li vést své organizace k úspěšnosti a prosperitě (kapitoly: Management změny, Prosperita organizace, Strategický management, Podnikatelský plán, Management rizika, Restrukturalizace a revitalizace, Projektové řízení, Identita organizace), třetí část publikace je svým rozsahem nejmenší a soustřeďuje se na vlivy fenoménu globalizace na chování organizací a jednání jejich managementu (kapitoly Globalizace, Vliv globalizace a dalších megatrendů na ekonomiku a management).

Každou z kapitol knihy uzavírá výstižné a hutné shrnutí hlavních myšlenek, což spolu s množstvím grafů a schémat a věcným rejstříkem přispívá k přehlednosti knihy a k snadné orientaci v ní. Soupis nejdůležitější literatury ke každé kapitole pak poskytuje vodítko k případnému dalšímu hlubšímu studiu. Užitečnou součástí publikace je i seznam manažerských výrazů, resp. výkladový slovníček častých anglických pojmů užívaných v managementu. (e)

Kniha vyšla v nakladatelství Management Press.

váz., 165 x 235 mm, 704 str.,
doporučená cena 740 Kč,
obj. číslo 0729, ISBN 978-80-7261-029-7
7. dotisk 1. vydání

Čtěte také