Komunikace

10 typů reklamy (2.)

6/ Původce: produkt
Dalším formátem, jak předvést produkt v mnoha aspektech – nebo zdůraznit tu jednu nejdůležitější, je ukázat, jak se změnil život poté, co byl produkt užíván. U tohoto formátu je nutné, aby vše bylo jasné – narušená souslednost příběhu může být někdy překážkou. Ne zcela klasickým, ale zato zajímavým způsobem je převyprávěn průběh jednoho setkání (Lynx, http://www.youtube.com/watch?v=5ShCJaNPA7g) či jak se změnil život jedné kanceláře (Bud Light, http://video.google.com/videoplay?docid=5300192332757093915&hl=en).

7/ Testimonia
Uživatel produktu sděluje své zkušenosti a pocity a porovnává, jaký byl stav před a po. Na rozdíl od předvedení produktu je zde výrazně zastoupen lidský prvek – se všemi nedokonalostmi, přeříkáváním a gestikulací. Z toho vyplývá, že testimonial by měl být uveřitelný. Posuďte sami (Activia, wmv formát http://reklamy.hostuju.cz/videa/Danone%20Activia%2015%20dni%20-%20zena.wmv).

8/ Celebrita
Buď si vytvoříte vlastní postavu nebo „použijete“ jednu z dostupných celebrit. V druhém případě je důležité, aby sláva celebrity podpořila váš produkt a nikoli, aby peníze, které jste investovali do reklamy, přispěly pouze k větším příjmům celebrity. Proti této nepříjemnosti se pojistil například Pilsner Urquell, který si jako celebritu vybral Emila Holuba ( http://www.youtube.com/watch?v=GzkATomGzQ0).

9/ Lidé produktu
Reklamou je představen typ člověka, který je pro danou cílovou skupinu buď charakteristický (projekce), ideální (aspirace) či zcela nevyhovující (konfrontace). Typ představení záleží na postavení značky a její image. Jako příklad lze použít profil Miss Helgy na MySpace.com, propagující VW Golf (http://www.myspace.com/misshelga, kromě jiného i 3 TV spoty).

10/ Z řetězu utržená kreativita?
… která funguje. V tomto ringu je dovoleno vše – vypůjčovat si jiné mediální formáty, hrát parodii, přehánět … Ale s velkým důrazem na sebekritiku a sledujte laťku, aby se z humoru nestalo hloupé zesměšňování a z parodie nesmysl. Jak byste hodnotili například tuto reklamu na pánské spodní prádlo ( http://adsoftheworld.com/media/tv/jbs_mens_underwear_no_naked_man)? A nakonec otázky pro zamyšlení – místo pro odpovědi najdete v komentářích 🙂

Dokážete ze své zkušenosti říci, nakolik ovlivňuje kreativní zpracování prodejní výsledky? Myslíte si, že adaptace jsou pro český trh vhodnější než na míru vytvářené kampaně? Pokud ano, co je hlavním důvodem: finance, časová náročnost nebo něco jiného? A jaké jsou vaše oblíbené reklamy a proč?

První část článku:
http://www.marketingovenoviny.cz/index.php3?Action=View&ARTICLE_ID=5663

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *