banner_left
banner_right
Knihy

Kniha „Zlatá pravidla vyjednávání nejen v obchodě a podnikání“

Nejen v podnikání a obchodě, ale v každé jiné oblasti nastávají situace, kdy je nutno vyjednávat, a to znamená připravit se na jednání, takticky klást otázky, pádně argumentovat a průběh vyjednávání objektivně zhodnotit. Kniha nejenže nabízí návod k osvojení si vyjednávacích technik, ale uvádí i praktické příklady verbálního vyjednávání doplněného patřičnými gesty a mimikou. Na závěr uvádí techniky vedoucí k úspěšnému zakončení vyjednávání a návod, jak používat paměťové mapy jako spolehlivého průvodce vyjednávacím procesem. Kniha tedy není určena pouze (manažerům a) obchodníkům, nýbrž každému, kdo se chce naučit účinně vyjednávat.

Vyjednávání je jednou z nejčastějších lidských aktivit. Vyjednáváme s rodinnými příslušníky, se sousedy, s řemeslníky, s přáteli, s prodavači v obchodech, se svými podřízenými, nadřízenými i s těmi kolegy, s nimiž jsme funkčně na stejné úrovni, a samozřejmě také v obchodní a profesní praxi. Zatímco v dávné minulosti se „vyjednávalo“ mečem, je v dnešní civilizované společnosti nejefektivnějším vyjednávacím nástrojem naše komunikační schopnost. Stejně jako např. šerm má svá pravidla, je i vyjednávání systémový proces, obsahující praxí prověřená pravidla, jejichž dodržování je pro dosažení úspěchu ve vyjednávání nezbytné. Komunikačním arzenálem, který k tomu máme k dispozici, jsou otázky, argumenty, projevy neverbálního a paraverbálního charakteru, naše schopnost vnímat a správně interpretovat informace, jež nám v průběhu vyjednávání dodávají naše smyslové orgány. K tomu samozřejmě patří i důkladná příprava , která má rovněž své zákonitosti.

V dnešní době, kdy se nám opět otevřel přístup do „velkého světa“ (a to platí i v opačném směru), je téma vyjednávání o to aktuálnější. Zvyšuje se podstatně frekvence našich setkávání se zahraničními partnery, ať již v kontextu osobního, podnikatelského nebo profesního života, kteří jsou zpravidla ve vyjednávacích praktikách dobře trénováni. Ti pak přinejmenším ocení takového partnera v komunikaci, který zvládl pravidla vyjednávání na jejich úrovni. To je rozhodně silnější výchozí postavení než komunikační tápání a chytání se nejrůznějších replik jako pověstného stébla.

Kniha Ivana Bureše a Vlasty A. Lopuchovské Zlatá pravidla vyjednávání nejen v obchodě a podnikání, jejíž druhé vydání připravilo nakladatelství Management Press, vás zasvětí do základů toho, jak používat nejen slovo, ale i gesto jako mocnou zbraň, jejíž ovládnutí vám v mnoha ohledech nejen usnadní život, ale umožní vám nenásilnou, o to však efektivnější formou ovlivňovat partnery ve vyjednávání. A to ku prospěchu všech.

Kniha vyšla v nakladatelství Management Press.

brož., 145 x 205 mm, 128 str.,
doporučená cena 240 Kč, obj. číslo 0720, ISBN 978-80-7261-172-0

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *