Komunikace

Trochu jiný marketing společnosti Panasonic

Společnost Panasonic si svou pozici leadera na trhu se spotřební elektronikou udržuje nejen díky kvalitě a širokému sortimentu výrobků, ale i díky jejich cílené marketingové podpoře. Snaží se využívat netradičních forem marketingu, které jsou pro cílovou skupinu přínosem nejen z hlediska zprostředkovaných informací.

„Lumix“ kapesníčky
Během roku 2007 zaměřil Panasonic svoje marketingové aktivity na několik produktových skupin. Jednou z nejvýznamnějších jsou již tradičně fotoaparáty Lumix. V předvánočním období se společnost rozhodla podpořit jejich prodej pomocí – velmi netradičního nástroje – papírových kapesníčků. Balíčků, které věrně simulují tvar fotoaparátu a v tomto ročním období navíc představují velmi vyhledávaný artikl, bylo distribuováno neuvěřitelných 391 100 kusů.

Panasonic

Během 7 dnů je 9 čtyřčlenných promotýmů rozdávalo na 98 vybraných dopravních uzlech (stanicích metra, tramvajových křižovatkách) a jiných frekventovaných místech hl. města Prahy, která se před svátky plní nejen pravidelnými cestujícími, ale i po nákupech dychtivými jedinci. Hostesky je předávaly s přáním příjemného prožití vánočních svátků od společnosti Panasonic a reakce oslovených byly velice pozitivní

Luxusní fotoalba
Nejsou to však pouze tyto kapesníčky, kterými se společnost Panasonic v právě uplynulém roce snažila najít cestu ke svým zákazníkům. Neméně příjemným nástrojem k jejich motivaci byl i poukaz na profesionální fotoalbum v hodnotě 599,00 CZK.

S mottem: „Darujte ze srdce nejkrásnější vzpomínky“ ho společnost Panasonic věnovala každému, kdo si její Lumix fotoaparát zakoupil v České nebo Slovenské republice v období od 15. října do 21. prosince 2007 a zaslal svoje fotografie na stránky www.heysmile.cz. Z těch byla vyrobena luxusní kniha o 32 stranách a zaslána zákazníkovi.

Lumix Fotoakademie
V neposlední řadě je velmi důležitou součástí strategie společnosti ale i její filosofie v oblasti CSR vzdělávání mladých lidí a dětí. Z tohoto důvodu pokračovala společnost i v roce 2007 v dlouhodobé spolupráci s Fotoaparátem.cz a gymnáziem Oty Pavla v Radotíně na již III. ročníku projektu Lumix Fotoakademie, jehož je Panasonic hlavním partnerem. Projekt zaměřený na vzdělávání dětí druhého stupně základních škol a studenty škol středních v oblasti digitální fotografie je velmi oblíbenou součástí výuky a účastníky motivuje k fotografování jako kreativní formě trávení volného času. Výsledkem jsou početné skupiny nových amatérských fotografů i fotografie, za které by se nemusel stydět ani profesionál.

Soutěž probíhá na serveru www.fotoakademie.cz. Pět témat, hodnotí veřejnost (čtenáři Fotoaparátu.cz) a odborná komise v čele s fotografkou Sárou Saudkovou. I. ročníku se zúčastnilo 120 středních škol ČR, z nich soutěžilo 1162 studentů a ti zaslali 1731 fotografií do soutěže. II. ročníku se zúčastnili studenti ze 177 středních a základních škol České republiky, kteří zaslali do soutěže probíhající prostřednictvím internetu celkem 2266 fotografií.

– red –

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *